akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

När det ofattbara händer

Publicerad 2016-03-02 21:07:00 i Hundarna,

och man skjuter det ifrån sig men det kliver närmare och närmare inpå, som en högerkrog som fått sats från golvet och upp och träffar med full kraft. Mitt hjärta går sönder och gråten infinner sig!
 
Har en väldigt god vän, vars 4-benta livskamrat i natt blev en klart lysande stjärna, utan förvarning, var hon borta <3. När jag fick veta så fylldes jag av tomhet, mitt hjärta brast och tårarna gjorde sitt intåg. Har sagt det innan och säger det igen, vissa individer gör större tassavtryck än andra, that´s Life <3!
Så idag har jag oupphörligt haft dem i mina tankar, önskat jag funnits på plats, fått krama om <3!
 
När detta händer så kryper verkligheten ifatt och man inser än mer det man redan vet, vi har dem till låns. Till låns på obestämd tid. Visst finns faktorer som ibland spelar in, så som i vårt fall med Heike, ålder - avel - uppfödare. Faktorer som i hans fall har större betydelse än hos en del andra. Men vi har dem till låns, på obestämd tid, till dess de behövs mer någon annanstans.
 
Varje dag håller jag en stund om Kaili och Heike vilket innebär egen tid med mig. Hålla om Kaili innebär att hon "tankar" in hos mig, kryper intill när jag sitter på huk, och bara sitter <3. Heike kryper upp i soffan och in under skinnet, nära, nära så nära det går utan att sitta i mitt knä. Eller så ligger vi sked på golvet, med Heike´s huvud på min arm. Stunderna varierar i längd men är livsviktiga tror jag både för mig och hundarna. Talar om för båda hur viktiga de är för mig och hur mitt hjärta svämmar över av kärlek till dem.
 
Tänt ett ljus för Ängla idag på morgonen, det brinner ännu <3
 
Med värme
 
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela