akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Håkan Hellström, Ullevi, jag bara säger, kääääärlek <3

Publicerad 2016-06-13 22:14:00 i Allmänt, Hundarna,

Jag har aldrig varit något stort fan av Håkan, meeeen ville se honom ändå eftersom han gjorde en så otroligt bra spelning 2014. Ville liksom se om han levde upp till den, eller om det bara var "snack"! Efter en lång dag på nätet så var plötsligt 4a biljetter mina, fattar inte hur, men där var de =)!
 
Så lördag morgon 4 juni så åkte vi mot Göteborg med Mikael och Agneta. Tog en heldag i centrala Göteborg och bodde på First Hotell ovanför centralstationen. Vi gick mest omkring och mös, åt och drack gott, shoppade "lite", ehm ingen kommentar på den ..... ;) och mös lite till!
 
Klockan 18 så begav vi oss till Trädgårdsföreningen och slog oss ned där tillsammans med ett hav av människor. Vi hade fixat med oss lite picknick. Vi hade det supermysigt där och drack ett fantastiskt gott vitt vin som heter Sancerre som jag kan rekommendera.
 
Runt kl 19,15 begav vi oss mot Ullevi då Håkan skulle börja vid kl 20. Behöver jag säga att det var mycket folk runt Ullevi, på Ullevi, i Ullevi, jösses!
 
Nope, Håkan höll inte tiden men Sven-Bertil Taube gjorde bra ifrån sig. Den farbrorn han kan =)!
Konserten var magisk och stämningen likaså. Kommer bära känslan med mig länge, länge. Och jag kunde lätt ha sett honom även söndagen bara därför att.
 
Hela konserten avslutades med ett fyrverkeri utan dess like och 70091 människor tog sig ut från Arenan.
Gudrun somnade med världens leende på läpparna och den där magiskt goa känslan i kroppen. Håkan, vi ses igen, HELT klart!
 
Söndagen tog vi lite sovmorgon och sedan ställde vi bilen i färdriktning hemåt. Måndag morgon åkte jag och Sarah till Ullared. Vi hade en mysig dag tillsammans och passade på att inta Varbergs strand ett par timmar efteråt.

I veckan som gått så har jag gjort skillnad för någon där ute. Jag lämnar blod ca 2 ggr per år och det borde alla göra. Jag har den vanligaste blodgruppen A+ och den behövs det massor av. Är Du lite intresserad så gå in på GeBlod och anmäl dig. Tar ingen tid att göra det och den lilla tid det tar är såååååå värdefull <3. När man lämnat blod så får man välja sig en gåva, min gåva är att ge en gåva till Barncancerfonden, självklart, eller hur!
Jag har en bra ven att sticka i. De säger varje gång, du vet att det här är rena drömmen, bättre än så blir det inte, och jag vet och nickar instämmande. Tydligen så är jag väldigt snabb på att lämna det ifrån mig också för jag går alltid före dem som redan är där!
Fick även blommor i veckan, jag och Håkan tillsammans. Så tacksamma och värmde hjärtat!
I torsdags var jag på begravning. En omtumlande begravning, med mycket känslor. Det var min älskade farbror som levt ett långt och friskt liv, men likväl är det ledsamt. Han kommer fattas oss, men vet ju att han finns där på ett moln, sittande och dinglande med benen, eller ute på en fisketur på de stora haven.
I fredags tog min brors äldste son studenten. Tänk att Jonatan nu är stor och skall stå på egna ben. Man kan liksom inte få in det där. De kommer alltid vara mina älskade brorsbarn, även om de "plötsligt" växt upp och blivit ståtliga män ...

I lördags så gick Hultsjörännet av stapeln. Jag, Johanna, Sarah och Simon sprang tillsammans med ytterligare 75 personer. Johanna och Sarah gjorde jättebra ifrån sig. Johanna slutade som 2a bästa tjej, 14 plats totalt. Sarah förbättrade sin tid från förra året med 4 minuter på 6,7 km så tummen upp på den. Simon hade som mål att slå en av arrangörerna och det lyckades han med, fräckt! Jag då ..... ja jag var bara trött och sliten. Kunde inte fatta varför, men igår, då insåg jag varför. Jag lämnade ju blod i veckan och har helt glömt äta mina järntabletter, så jo inte så konstigt att orken inte fanns, ja jösses =)=)=)!

Johanna i starten med nr 41 på bröstet!
 
I lördags kväll gjorde jag fisk knyten, så gott, sååååå gott! Jag är verkligen en älskare utav fisk. Är nog det godaste som finns faktiskt, i alla dess former. Älskar allt som hör vatten till, fisk, musslor, skaldjur, jepp allt!

Och sedan så finns det en bra sak till med den svenska sommaren ;)!

Alltså denna röda gudomliga lilla sak. Kan äta den till frukost, lunch och middag och så lite däremellan också såklart, hahaha! Jepp Jordgubben är GULD!
 
I kväll har vi varit hos Pia o vibbat, insåg i helgen att det var alldeles för länge sedan. 2 veckor, men Heike har (pepparpeppar) mått över förväntan så inte varit någon fara för den sakens skull. Tror det beror en del på att jag tvingat ned honom i vikt lite. Inte så mycket att bära omkring på för honom. Har dock hittat lite saker på honom som gör ont i hjärtat, men som jag sagt, vi tar en dag i taget och lever för sommaren, solen, vinden, gröngräset <3. Hösten kommer ifatt oss tids nog ändå!
Nej nu så skall jag sätta mig och jobba några timmar, i mitt eget företag, är så kuuuuul!
 
Ha en fortsatt fin kväll!
 
//Gudrun
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela