akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Tjejmilen 2015

Publicerad 2015-09-07 13:39:02 i Hundarna,

I fredags kväll satte vi oss på tåget, jag, Sarah, Lotta o Anny mot Stockholm och tjejmilen. Väl framme i Stockholm så checkade vi in och sedan raska steg mot östers IP för o hämta ut våra nummerlappar! Stängde kl 21 så vi kom dit med 10 min till godo men var skönt att ha dem så vi slapp stressen på lördagen innan loppet 😀! Tog en tacosrestaurang på vägen tillbaka och sedan tidigt sänggående, vi var trötta alla 4!
 
Vaknade till sol från en klarblå himmel, slappade o tog en frukost i lugn o ro. Började promenaden ut mot Gärdet med en o annan peak in i butiker på vägen. Matklockan var ställd till 12 o missade den med 2 min typ 😂!
Vi gjorde våra bestyr, letade upp E o ställde våra ryggor där o fick hjälp med gruppfotograferingen!
 
  
Ställde oss i startfållan med en galet nödig tös ibland oss, gick dock bra till slut!
 

Iväg bar det och gick hyfsat bra i starten om än lite långsamt! Sarah hängde med och vid 7,5 km så var hon piggare än jag och fick se henne försvinna i folkmängden! Sista 2 km gick tungt och insåg att det skulle bli svårt o gå under timmen. Min preliminära resultat tid är 1.00.23! Surt sa räven men nöjd ändå!
Sarah var jätteglad för hon slagit sin mor med 30 sek och jag unnar henne detta massor ❤️ Kommer nog bli en del lopp i framtiden 😀
Vi alla 4a var nöjda med våra prestationer och firade det på kvällen med drink, god mat och härlig gemenskap!
 
 
Min nya pulsklocka levererade mig lite information som gjorde mig otroligt glad!
 
 
O vad de här grabbarna gjorde på milen,,,,,, iiiiinngen aning. Men drog ögonen till sig jepp de gjorde dem!
er
 
Goda drinkar och efterätt =)!
 
Nästa år har jag redan anmält mig till, får se om de andra 3 hänger på (vilket jag hoppas)! Annars blir det att åka själv!
 
 Söndagen ägnade vi åt shopping o en go pizza på Vapiano. Nu hemma och ska kurera den förkylningen som hoppade på mig direkt efter loppet!
 Tack Stockholm och mitt goa resesällskap, helgen har varit UNDERBAR!
 
Live your life, and enjoy it!
 
Hugs
Gudrun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela