akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Kailis provsvar

Publicerad 2015-09-20 23:10:00 i Allmänt, Hundarna,

kom i fredags och hur jag kände inför det, splittrat.
 
Hennes provsvar var bra, hon har inte struma =), ja hurra, hurra, kan man tycka. Visst är jag glad för hennes skull att hon inte har det, samtidigt är det 100% enklare om man vet vad som är fel, även att man inte vill att något skall vara just det, fel ... Hon har inte gått ned ett gram sedan vi slutade med kortisonet, tycker det är jättekonstigt. Med tanke på att hon hoppat vissa mål det sista så borde det visat sig men nix. Dock ser hon inte så tjock ut i dagsläget så kanske som Anne sa, att det har blivit muskler, meeeeen jag är tveksam.
 
Så vi är tillbaka på ruta 1 eller 0 kanske är bättre att säga ....
 
Kommer förmodligen att kontakta Stefan på ReeDog för en analys av henne och då blir det en resa till Västerås isf. På inrådan av veterinären faktiskt ....
Dock har Kaili med hjälp av veckovilan "piggnat" till något, eller så är det extra kryddmåttet Djävulsklo som börjat göra verkan, eller BackOnTracken, vet faktiskt inte. Har även börjat med klövja på dem båda, med liten, liten vikt i. Får göra vad jag kan för att få på lite muskler. Kaili hatar att ha något under magen och gjort ända sedan hon var liten. Men hon får helt enkelt vänja sig bara.
 
 
Heike har blivit som en unghund så jo där har nog Djävulsklon funkat. Han är så sprallig mellan varven dock så betalar det sig dyrt dagen efter .... <3
 
Har ett samtal på onsdag som jag har blandade känslor inför men hoppas att jag får lite svar på mina frågor jag har. Återkommer till detta i ett senare inlägg .... om jag törs!
 
Vackra men ack så farliga!
 
Var med arbetet och sköt i lördags. Lerduvor var måltavlor och träffade 5 av 25, hahaha! Dock var jag faktiskt inte sämst så var nöjd. Ovant var det, sköt en hel del som barn men se det har man glömt och tappat sedan länge .....
 
 
Har inte kunnat träna på ett par dagar då jag dras med någon sorts balans/yrsel problem. Vad det beror på ingen aning men känns som man är lite lullig hela tiden och det är obehagligt. Ja jag ska ringa läkaren men under förutsättning att det fortgår, annars är det meningslöst.
 
Ha nu en fin vecka!
 
Kram
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela