akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Autoimun sjukdom

Publicerad 2015-09-14 23:41:00 i Hundarna,

är förmodligen vad Kaili har drabbats av. Vad det innebär, ja inte en sjukdom som är klassad under det utan ett stort och brett register.
 
Var hos veterinären idag för provtagning, och jag tycker väldigt bra om henne. Hon står med båda fötterna på jorden och är inte främmande för alternativ behandling. Så all heder till henne <3! Ventilerade Kaili högt och lågt och hon hade läst igenom Kaili´s journal innan vi kom och likt mig står hon lika frågande i problematiken kring henne. Defekten i ryggen som är så liten och inte borde inverka, tassarna som röntgats, cortison, inte cortison, djävulsklo, reumatism, sköldkörtel, artros, oren gång, humörs svängningar, hårtapp i ansiktet, depp .... ja listan kan göras lång.
 
Hon såg det renrakade partiet (lika stort som en handflata) på hennes bakparti. Vi hittade ett nytt sår där hon rakade för provtagningen på frambenet (pratade vi bort, nog en fästing eller något ....). Hon kändes noga igenom och jag märkte direkt när hon vek Kaili´s nedersta ben höger fram att hon reagerade genom smackning och vek in huvudet i min armhåla (obehag). Sa inget, hoppades på att jag "inbillade" mig! Slutsatsen blev att hon är i bra hull (fortfarande 41kg vilket för mig är 6 kg för mycket) men med svullna leder. Värst är hon höger fram .... Vad man gör åt det, ja NSAID preparat har ju ingen effekt på henne what so ever. Cortisonet gör henne tjock och ledsen med andra biverkningar därtill, Djävulsklon hjälper kanske lite och funderar på att öka på de 2 gr till 3 för o se om det ger någon effekt. Veterinären skulle kolla upp under veckan om det finns något annat att ge henne istället som är snällare och så skall jag kolla upp en homeopat i Boråstrakten och se om vi kan få tid hos honom. För veterinärmedicin har gått bet helt enkelt. Anne sa att jag gjort vad jag kunnat och att vi står vid vägs ände eller vad man nu skall kalla det .... (känner själv att jag varit där sedan lång tid tillbaka). Har telefontid på fredag för resultat av provet och lägger allt mitt hopp till det just nu.
 
Har själv bestämt att hon skall stå på strikt vila i en vecka (längsta promenaden blir till och ifrån jobbet) och backontrack skall nyttjas i så stor utsträckning det går.
 
Over and out!
//Gudrun

Kommentarer

Postat av: sis

Publicerad 2015-09-15 18:28:26

Åh Gudrun... Jag håller tummarna för klara besked på fredag! Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela