akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Huvudet under armen

Publicerad 2015-10-11 22:05:00 i Allmänt, Hundarna,

men SM i barmark är inte förrän nästa helg .... hahaha, ja jösses. Tur jag kollade upp datumen innan jag satte mig i bilen för avfärd, hahaha!
 
I fredags var vi och hämtade oss en ny säng, en Jensen blev det, och prislapp därefter. Förväntade mig sova som en prinsessa men nix. Enligt butiksbiträdet så tar det mellan 3-4 veckor att "sova in sig"! Håkan sover som en stock så han behöver inte de där veckorna men jag däremot, ujujuj, så hoppas veckorna typ flyger iväg, hoppas hoppas ...!
 
Igår vid lunchtid fick jag hålla om något väldigt värdefullt och efterlängtat. Hämtade Joakim på stationen i Nässjö för en vistelse på en vecka i hemtrakterna. Ser fram emot hans sällskap, han fattas mig mellan varven.
 
I dag har båda hundarna fått gå spår. Heike gick över förväntan, han brukar vara vimsigheten personifierad i spåret men se idag så gick han som tåget. Han hann inte med att ta korvsnuttarna ens, målet var inställt på slutet tror jag. Han vet att det alltid vankas något extra där, plutten. I vilket fall som helst så gjorde han mig så stolt. Efteråt blev det lite lösgående med långlina men han höll sig så fint hos mig och jag ville inte rusa o busa då han varit halt vänster fram igen och behöver tid att läka.
 
Kaili fick ett lite längre spår med 2 snäva vinklar och dem tog hon lätt som en plätt. Hon verkligen älskar att jobba med nosen, så duktig och jag blir så glad i hjärtat när jag ser henne. Det trista är väl då att jag inte tycker det är kul, inte alls faktiskt men får helt enkelt bara gilla läget. Kan man inte dra så får man ju göra annat och man kan ju inte ha roligt jämt .... eller ....! Ska försöka få till så det blir minst ett spår i veckan framledes iaf, de var båda trötta efteråt, så vad de behöver. Vill ju börja blodspåra men skulle behöva hitta någon som kan lära mig, vågar inte själv, vet ju inte riktigt hur man ska gå tillväga. Har iof fått en manual av Carina kom jag på, får nog leta reda på den och ta tag i detta nu. Tror vi skulle ha större glädje av det alla tre faktiskt! Kanske kan få till en eftersökshund med lite tur =)!
 
Bio har det varit idag också, Everest i 3D! Klart sevärd men som Joakim sa, lite vääääl spännande på sina ställen. Trots att man visste utgången så fängslades man och oroades. Hade Sarah och Joakim med mig, de ställde upp för sin mamma. Har liksom inte varit på bio på evigheter, tror det var i Östersund sist. Tycker det är kul o gå ibland, går liksom inte jämföra med och sitta hemma i TV-soffan o titta.

Nu skall jag ta kudden i besittning och försöka få till en natts sömn.
 
Ha det bäst alla!
KRAM
Gudrun

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2015-10-12 17:41:16

Blodspår är faktiskt lite roligare än andra spår, även om man som vi inte är några spårfantaster ;) Jag kan skicka dig en ny manual om du tappat bort den gamla.
Puss och kram till er från oss <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela