akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Allt går sin gilla gång

Publicerad 2015-10-05 22:55:00 i Allmänt, Hundarna,

hos oss och de dagliga rutinerna hänger i. Trodde att när väl alla barn var utflugna så skulle jag få tid över till precis allt och ingenting. Blev det så, nääää! Förstår inte hur det kan vara svårt att få tid över till att göra lite annorlunda saker, fast kanske så att man gör det, men inte tänker på dem som annorlunda, eller vad vet jag.
Finns så mycket jag skulle vilja göra, men inte ser till att ta tag i ....
 
Som jag skrev i förra inlägget så har jag varit liiiiite flitig och fixat till Kaili´s dragsele med en extra lina för att rädda hennes problem i ryggen men ändå få något meningsfullt att göra. Det är istället för en WP-sele, dock blev den lite för lång så blir till att justera den och pröva igen. Är det så att de tycker det är "kul" så skall jag beställa dem varsin WP-sele, men avvaktar och kollar hur det går då selarna inte är gratis precis .... Skall även göra en till Heike så vi kan jobba på och bygga muskler. Så till helgen som kommer skall jag göra oss ett "arbetsschema" och se till att följa den likväl som jag ser till att sköta min egen träning.

Till helgen så skall jag åka till Nybro och titta på draghunds-SM blir antingen lördag eller söndag men lutar åt lördagen. Ska bli kul att se dem köra faktiskt, med risk för att själv bli sugen!
 
Joakim kommer hem för en veckas vistelse ihop med oss. Ser fram emot detta väldigt och ska njuta av hans sällskap =)! Ska även ta mig i kragen och åka upp till honom såsmåningom, går natt tåg så finns inget att skylla på där, bara se till att få det gjort.
 
Har några utbildningsdagar framöver i Alvesta också som skall till. Ska bli kul, dock är det egentligen inget jag har behov av just nu, men går den ändå. Har med ledarskap att göra men har ju klivit av den posten (dock anmälde jag mig innan jag tog det klivet). Kan ju vara så att man får nytta av det framledes, you never know ;)!
 
Har varit på Zumba-pass idag, går varje måndag och det är sååååå KUL! Man blir liksom svett precis överallt och sprudlande glad. Man går alltid därifrån med härligt go och glad energi och Veronica som är vår instruktör är som en sol hela hon. Skulle behöva dansa Zumba varje dag =)!
 
Hösten har klivit in med besked och det är så otroligt vackert ute. De varma goa färgerna som visar sig gör att man blir alldeles varm inombords, me like a lot!
 
Hittade prinsessan så gott snusande i lördags natt. Hon formligen drog timmerstockar och jag somnade bums när jag hörde henne. Ser så skönt ut <3
Vilar sitt huvud så fint mot mattes egenhändigt sydda kudde =)!
Ha en fin dag i morgon mina vänner och NJUT!
 
Stor varm kram
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela