akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Känslan av nakenhet trots fullt påklädd ....

Publicerad 2015-11-25 06:55:00 i Allmänt,

Alltså det här med branden, det sätter sina spår, inte helt enkelt, inte enkelt någonstans.
 
Igår var det en firma och sanerat hos oss. Pannan står fortfarande kvar och avger doft men ändå väljer man att gå in o sanera. Påbörjades igår med någon form av fyrkantig låda som avger citrondoft. Kan Ni föreställa Er citrondoft blandat med bränd elektronikdoft ..... jag blev illamående, de båda dofterna kolliderade på något konstigt vis. Dock gick det lättare efterhand att vistas hemma och tacksam över att man verkligen gör en insats i att försöka få oss på banan igen.
 
De har städat av alla plana ytor (så julstädningen är gjord om man nu skall hitta något positivt), putsat fönster, och samlat in allt material i tyg som skall tvättas och saneras, huset är tomt, TOMT. Har kläder som inte går att tvätta (inte de billigaste varianterna heller :() men de tog med sig allt. Tom hundarnas klövjeväskor, backontracktäcken, ja allt ....  Det som inte går att göra något åt kommer igen och så får man ta det med försäkringsbolaget ... Usch och fy, känner mig avskalad och utlämnad om än i goda händer men ändå. Vilt främmande människor i mitt hem som röjer och plockar i allt .... Förstod idag hur de som haft inbrott känner sig, lite av samma sak fast ändå inte. Jag får ju behålla mina saker, men den där känslan, mina/våra högst personliga saker, MINA/VÅRA!
 
Pannan är på väg ut, hoppas jag. Alla firmor har mer än fullt upp men pga vår situation så kommer de att prioritera oss, I hope!
 
I går hade det kommit lite snö, försvann lika fort men vi fick ändå se den, känna den, andas in den =)! Kaili åt "glass", fick skratta åt henne <3.
 
Idag regnar det och skulle ikläda oss regn-täcke och regn-kläder meeeen de är ju väck så fick gå till jobbet och bli väldigt blöta, men vad gör väl lite vatten, skulle ju ändå duscha!
 
Let´s work!
 
KRAAAAAAAM
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela