akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Djävulsklo, utvärdering

Publicerad 2015-11-03 23:05:00 i Hundarna,

En liten utvärdering för min egen skull av Djävulsklon kommer här.
 
Har väl varit skeptiskt till att den skall fungera men faktum är att det verkar så. Båda hundarna går utan något som helst läkemedel och fungerar.
 
Heike har ju sedan låååång tid tillbaka ätit Canidryl och fått Katrophenbehandling var 3:e månad, behövs inte längre =)! Han går fortfarande orent men är ändå piggare och mer alert i kroppen. Gick orent gjorde han även med Canidrylen så ingen skillnad där men på hans sätt att vara och uppföra sig så har Djävulsklon gjort nytta HELT klart =)! Heike är ju inte den "busiga" individen direkt men faktum är att han har blivit "yngre" i sinnet och mer med och busar, studsar och är gladare än tidigare. Dock tycker jag att hans ögon har fått en något lite grå ton så skall ringa veterinären när det lugnat sig lite här och fråga vad de tycker. Om det är något som vi kan göra eller om det har med åldern att göra.
 
Kaili behövde nog lite mer tid för att hennes kropp skulle ta upp det. Var på väg att ge upp faktiskt och börja med Kortisonet igen men så tänkte jag, äh hon får 2 veckor till, det står vi ut ...... Nu går inte hon heller på något preparat och även hon går orent men gjorde hon med Kortisonet också så spelar kvitta. Dock så har hon blivit finare i kroppen och hennes "eksem" hon har haft är borta, hon är piggare och gladare och mer social och med.
 
Så än så länge är jag bara positivt inställd till Djävulsklo och de får äta det så länge som vi har någon effekt av det.
Dock kan jag erkänna att de 2 gr som de skall ha inte räcker så har själv kommit fram till 2 rågade kryddmått. Vad det är i vikt bryr jag mig inte så mycket om, de mår bra mycket bättre och det är väl ändå det viktigaste, eller hur!
 
Önskar Er alla en god natts sömn!
 
KRAM
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela