akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Finns dagar

Publicerad 2015-06-21 20:10:00 i Hundarna,

de är inte så många och jag vet det inte är befogat men de är där. Dagar jag känner jag kunde klarat mig utan. Har haft en vecka där jag kunde varit utan ganska många dagar faktiskt. Förra helgen så var jag sängliggande med feber, vansinnig värk i hela kroppen och ont i halsen. Mådde bättre på måndagen så jag arbetade. Måndag kväll började jag må illa och min mage gjorde uppror. Sov inte en blund från klockan 0200 den natten och fick helt enkelt jobba hemifrån. Onsdagen något bättre men rann rakt igenom när jag åt, så jobbade fortsatt hemifrån. Man vill ju inte smitta ned sina medarbetare i onödan och har ju förmånen att kunna jobba hemifrån så tar det säkra före det osäkra. Dras man då med dåliga magbaciller så får man hålla sig hemma även torsdagen.
 
Sedan hade vi en incident med Heike en av kvällarna i veckan (majskolvar) som slutade med en idiotbiltur till Jönköping (var där på 35 minuter), dividerande fram och tillbaka om behandling, röntgen, lång och orolig väntan, beslut om kräkning, ny röntgen, klartecken, håller tummarna tillsammans med veterinären, satte oss i bilen igen och anlände hemma klockan långt efter midnatt. Totalt utmattad pga mitt tillstånd och oron för Heike, grät en del och försökte sova, vilket inte var lätt pga fortsatt oro och som sedan hängt i för att jag inte vet hur konsekvenserna blir. Saker som landar i magen kan ligga o skvalpa ett bra tag och majskolv är inte röntgentät, men vi hoppas och tror att allt kom med upp! Glad för var dag som går och att allt är som "vanligt" med honom!
Har förmodligen just nu en mental meltdown och gör ju inte saken bättre att jag på torsdagen får göra en idiotbiltur igen (inga 35 minuter iaf) med Kaili som kräks mängder, bajsar diarre som övergår i vattenfontän, kräks vattenfontän (hon får inget behålla), blir allmänt hängig och låg, någon liten temp och vägrar att gå. Infektionsingången, röntgen, provtagningar, slutar med att hon blir kvar för observation och dropp då  hon är uttorkad. Fick midsommaraftons sena eftermiddag hämta hem henne på prov, de vill inte släppa henne förrän hon stabiliserat sig. Sträng diet i upp till 7dagar beroende på hennes hälsotillstånd. Dock har vi en fortsatt väldigt låg tjej som inte är  sugen på att följa med på promenad, inte vill gå ut på baksidan, söker vatten när vi är ute och går, rätt och slätt ledsen. Får dåliga vibbar men i morgon skall vi till Anne på Sävsjö Veterinärklinik för Vaccination, strumaprov, katrophenspruta, ja vad som mer behöver kontrolleras eller händer på vägen fram till måndag .... Jo också en knöl jag hittat under huden i vävnaden på Kaili´s mage.Så oron bygger vi på lite till, vi vill ha tillbaks vår "galning" ❤️

Denna veckan har varit allt annat än jag tänkt!
 
Midsommar kom och försvann, jepp så var det! Dock hade vi trevligt sällskap på kvällen som hjälpte till att skingra tankarna för en stund <3
Vi lyxade till det med en bakelse, glutenintolerans till trots, var det värt ;)
 
 
Midsommarnattspromenad med samlad trupp <3!
Har varit lite kattvakt i helgen också! Nova och Fenix två härliga individer!
Fenix är mr Bus personifierad, jösses vilken fart det är på honom <3!
 
Fortsatt ont i halsen så min ventilationskran löpningen får fortsatt vila, just have to like it!
 
Var rädda om er och varandra!
Önskar Er alla en trevlig dag💞
Kram
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela