akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Semester del 1

Publicerad 2015-07-26 22:17:00 i Allmänt, Hundarna,

Torsdagen vecka 27 satte vi oss i bilen vid 20-tiden och tog sikte på Umeå.
Heike hade hälta dagarna innan vi åkte upp och även under resan så han fick åka i baksätet. Givetvis fastspänd och han trivdes med det väldigt. När hältan väl var borta och han skulle tillbaks till bagagen så var han inte lika säker på det som jag, men nu hoppar han glatt in igen med lite hjälp från matte.

Resan upp tog tid, husvagn på släp, kasst väder och så vägbyggen utanför Stockholm. Så vi bestämde oss för att pausa ovanför Uppsala. Kaili och jag sov i bilen, ville inte låta henne sova där själv. När solen går upp blir det snabbt varmt i bilen även om fönster och bagageluckan är öppen. Tur var det, för vid 7-tiden var det hett, jättehett. Vi gick morgonpromenad (jag och hundarna) och sedan väckte vi Håkan för fortsatt färd! Resan upp gick bra och vi pausade vid en badplats utmed Höga kusten! Välförtjänt vila för Håkan som får köra husvagn själv för vårt ekipage är för tungt, han har kort för det och skall vi fortsätta med husvagnsliv så måste jag nog ta kortet också.
Vi tuffade på uppåt och framåt kvällen var vi installerade på Umeå Camping och Jocke kom till oss där. Grillade gott och umgicks. Saknar honom väldigt, han är till stor del långt ifrån oss. Kommer att ta mig tid och åka upp till honom lite oftare. Går ju faktiskt att ta natt tåget! Dock har vi pratat om att rodda ihop så vi alla strålar samman i Stockholm framledes.
Lördagen gjorde vi Umeå och så åkte vi till en Laxtrappa på kvällen och strosade omkring. Grillade oss en Jocke special och hade allmänt trevligt.

Söndagen ägnade vi åt att besöka en fiskeplats där premiärfiske inom lax stod på agendan för Håkan. Vacker plats med väldigt mycket stenar, men var bra träning för hundarna och de kom till ro även där. Lite bildkavalkad får ni här, enjoy!

Åkte tillbaka runt kl 18, beställde pizza, åt hos Jocke for till Campingen och Jocke kom dit en stund. Lika sorgligt att säga "ses snart", för man vet alltid att det kommer ta lite tid till nästa gång. Förstår dock att han trivs i Umeå för det skulle jag också kunna göra. Fick ett SMS framåt kvällen som gjorde att gråten steg i ögonen, blev så rörd. Dock är det så att vissa saker behöver inte sägas, man bara känner/vet om dem ändå <3, kärlek!
Måndag morgon begav vi oss mot Sulviken med en mellanlandning i Lit. Återkommer med denna resan i nästa inlägg!

Var rädda om Er och NJUT! Livet har vi till låns och kan bara levas en gång!