akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Burg tur och retur

Publicerad 2015-12-07 22:56:00 i Hundarna,

I helgen har jag och Håkan varit i Burg på Julmarknad tillsammans med goda vänner. Vi åkte bussresa och startade 0615 i fredags morgon. Hundarna har varit i tryggt förvar hemma med pappa, Hampus, Sarah och Simon som sällskap. LYCKLIGT lottad över att ha dem i mitt liv, ställer upp i vått och torrt <3
 
Resan ned gick otroligt fort och har njutit hela vägen hela helgen. Ibland behöver man sådana här avstickare från den grå vardagen. Behöver den för att tanka energi och komma ifrån. Väl på plats i Burg installerade vi oss på hotellet och sedan gick vi och gjorde "stan"! Den minsta stad jag varit i de fakto .... och julmarknaden var ju såklart därefter. Dock var det väldigt trevligt, gemytligt trots sin litenhet. Gemensam middag med alla bussresenärerna på kvällen och sedan var det fri aktivitet. Visst låter detta som en pensionärsresa och var kanske nääääästan så, men som jag sa till mitt goa gäng, ungdomar i vår egen ålder ;) och uppåt, hahaha! Men var ett trevligt sällskap allihop och väl disciplinerade.
Lördagen gjorde vi "köpcentra" och handlade på oss stor del av det som skulle med hem. Lite godis, choklad, metz och en faslig massa drickbart (galet om jag får säga det själv). Strosade runt efter lunchen, tog en 2 timmars vila och sedan gjorde vi byn igen. Håkan och jag hittade av en händelse en väldig liten och trevlig pub, med 2 härliga bartenders som hade järnkoll. Vi tillbringade stor del av kvällen där när resten av Burg gick till sängs vid 22-tiden.....
Det godaste på hela resan mmmmmm!
Bland den godaste drinken som finns =)!
Resan hem gick bra och blev såklart sönderpussad när jag klev innanför dörren hemma <3!
 
Har påbörjat ett nytt projekt, behövde hitta lite ny inspiration från stickor 3 så fick bli den här. Hej och hå vad det går med stickor nr 7. Kommer bli färdig på 0-tid typ ....
Sällskap i soffan har jag också <3

I och med avsaknaden av BackOnTrack täcken så får vi gå till Pia i morgon och vibba. De behöver det båda men speciellt Heike-plutten <3! Behöver få bli lite bortskämd och uppmjukad.
Kommer flytta hem till pappa en natt också, de kommer i veckan och ozonsanerar hela huset. Hoppas verkligen det fixar det mesta, börjar bli tröttsamt. Trodde ju i vår enfald att doften inte trängt in i garderoberna men enligt tjejen som tvättat allt så har det gjort det och visade sig även när jag öppnade resväskan på hotellet. Doften slog emot oss och jag blev ledsen, vem vill gå omkring o lukta allt annat än gott :(! Hon som tvättat kläderna trodde det skulle räcka med tvätt men när hon hade hängt in allt i torkrummet och öppnade det efter värmebehandling så slog doften emot henne så hon tvingas att ozonbehandla allt ..... Jepp så har vi det, ett i-landsproblem men inte kul när man är mitt uppe i detta.
Vår panna, ja ingen aning, orkar inte hålla på o ringa o stöta på. Vi får väl helt enkelt klara oss utan :(!
 
Nej go vänner, take care <3!
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela