akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Att vända blad och börja ett nytt kapitel!

Publicerad 2015-12-23 14:47:00 i Allmänt, Hundarna,

Ja jag trodde nog att jag gjorde det för 3 år sedan när jag klev in i en VD-roll på Amitec AB med en liten, liten del i ägarskap. Klev över kanten och hoppades på att slippa falla. Det slapp jag, men har varit en jobbig och tung period som inte utvecklade sig och blev som just jag tänkt och ville. Missförstå mig rätt, företaget har gått bra, väldigt bra och utvecklats under min ledning men i maj insåg jag att det inte var värt det.
Så av olika anledningar så bestämde jag mig för att lämna VD-skapet och sista juni var alla papper påskrivna och VD-skapet togs över av en av delägarna. Jag arbetar fortfarande kvar på Amitec AB med de sysslor som jag hade innan vi bildade Amitec, för den överenskommelsen hade vi från start. Om jag pga olika omständigheter inte ansåg att det gått som jag tänkt så hade jag möjligheten att kliva tillbaka, så sagt och gjort, och jag fick tillbaka mitt liv =)! Har även gått ned i arbetstid då VD-skapet var mer arbete än man tror, och med tanke på att jag inte har den positionen längre så har mina arbetsuppgifter minskat. Jag är då inte den som gillar att sitta och rulla tummarna, utan hittar mig nya utmaningar.
 
Vänder blad och börjar ett nytt kapitel!
 
Har under min tid som VD gått lite utbildningar och under vägens gång så har en tanke satt sig och börjat gro. Grodden har växt och i oktober så startade jag en egen Enskild firma vid namnet Administrationshjälpen. Syftet är att vara en resurs för företagare som inte vill, orkar eller kan hålla på med just det administrativa. Då kan man från mig köpa in den tjänsten. Liten som stor, kunden väljer själv vilka delar den är i behov av. Jag tror på detta, sedan hur det kommer att utvecklas återstår att se. Mitt sunda förnuft gör att jag startar i liten skala och bygger på allt eftersom. 
Har fått förmånen att vara med i ett litet reportage i SNAB´s sista nyhetsbrev, vill ni läsa den så finns den här. Btw så har jag även gått med i Sävsjö Näringsliv, en resurs för företagen i Sävsjö kommun. 2 glada tjejer är det som håller till där och dem båda har gett mig så mycket, tror inte de vet hur mycket bara <3!
 
Julen står för dörren och kommer att njuta varje minut av just det, julen, samvaron med nära och kära <3!
 
Mina älskade 4-benta går på mer än sparlåga just nu och känns inte rättvist mot dem men vädret gör att varken dem eller jag har lusten till någon utomhusaktivitet. Båda piper snabbt in när de blir utsläppta. De har båda drabbats av diarré sista dagarna och vet inte varför. De måste ätit något olämpligt. Kaili är väl den som varit sämst av dem två. Så inget julgotta där på några dagar ;)!
 
 
 
Så från oss alla, till Er alla en RIKTIGT GOD JUL!
 
KRAM
//Gudrun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela