akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

ÄNTLIGEN <3

Publicerad 2015-12-28 15:48:00 i Allmänt, Hundarna,

I går när jag vaknade så möttes jag av detta

Behöver jag säga att jag jublade, högt ;)! Svårt att säga vem som var gladast när knastret nådde oss när vi klev utanför dörren, Kaili eller jag! Kaili fick i alla fall glädjefnatt och hade hon inte suttit fast i kopplet så hade hon nog där och då rusat typ 100 varv.
Vi var ute många timmar igår och jag fotade och njöt i fulla drag.
Godissök i trädgården där de fick använda HELA kroppen och knoppen =)!
 
Julen kom och gick i hiskelig fart. Dock har det varit väldigt skönt att vara ledig, men ser fram emot ytterligare 4 lediga dagar över nyår =)!
Dagen innan julafton så samlade vi familjen (då vi av erfarenhet vet det blir väldigt stimmigt på julafton). Vi spelade uppesittarbingo, åt lite gott och umgicks. Klockan blir som alltid mycket och tiden går vansinnigt fort när man umgås med härliga nära och kära.
Julafton var vi hemma och Håkans pappa gästade oss tillsammans med våra barn fram till kl 15 typ då vi begav oss till käre far där min del av familj tillbringade julafton. Runt kl 21 så åkte vi hem och slappade och slöade, så skönt.
Juldagen så var vi alla trötta och den dagen är ju en sådan dag när man gör absolut INGENTING =), passade mig fantastiskt bra.
Annandag jul så var vi i Växjö Håkan och jag tillsammans med pappa, Bruno, Kristina och Birgitta. Vi gick på bio Mannen som heter Ove och kan med värme rekommendera den filmen. Vi tyckte alla 6 att den var bra, 3 hade läst boken men tyckte att filmen var lika bra som boken. Vi barn hade gett pappa detta i julklapp + mat och julklappen var uppskattad. Far säger som jag, upplevelse är bättre än prylar =)!
 
Igår söndag var det Håkans och min tur att få en likvärdig julklapp av våra barn. En lyxmiddag (som visade sig bli en trerätters) med början på Parallellgatan och ett avslut på Lillgatan. Det var så härligt gott och mysigt, älskar att tillbringa tid med de mina, gör vi båda. Duktiga kockar har vi i familjen, och bagare =)!
 
Idag så skiner solen lite på oss så blev en längre promenad, en välbehövlig sådan både för hundar och husse/matte. Julen sätter sina spår likt bilringar runt midjan, hahahahaha!
 
Ha nu några riktigt härliga dagar på 2015 så hörs vi när det nya året har trätt in!
 
Gott Nytt År önskar vi Er alla!
 
KRAM Gudrun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela