akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Note´s for my self!

Publicerad 2015-08-25 23:10:00 i Hundarna,

Har sedan 10 dagar gett Kaili Djävulsklo, Heike har ätit i 6 dagar. Kaili´s kortison fasar jag just nu ut och är nere på 0,5 tablett varannan dag. Heike har fått vara utan Canidryl. Djävulsklo tar ca 14 dagar innan det har effekt så väntar på den.
Heike verkar det som att det redan har gett effekt då han har en renare gång och är generellt piggare. Kaili har kanske blivit något lite lättsammare i humöret, svårt att säga, bra mår hon iaf inte.
 
Ringde veterinären för 2 dagar sedan och vi kom överens om att hon skulle fortsätta äta Djävulsko (inte rådfrågat tidigare utan tillsatt i maten på eget bevåg). Hon hade bara hört positivt om det och tyckte att vi provar o låta henne äta det fram till provtagningen om 3 veckor. Visar sig proverna fortfarande vara upp åt väggarna så får vi sluta med Djävulsklon och ta ett nytt prov efter 2 veckor ....
Djävulsklo är en rot och ett naturpreparat som står att jämföra med kortison fast utan biverkningar. Så det optimala vore att Kaili funkade på det så vi slapp kortisonet, cross my fingers for that one <3!
 
För övrigt är det mesta som vanligt. Börjat träna igen och så jädrans skönt, springer, zumba, intervall och så lite styrka är tänkt =)! Nästa fredag så åker vi mot Stockholm och tjejmilen, kulkul.
 
Var i Vetlanda i fredags och sprang VP-citylopp, gick väl sådär men får vara nöjd. Tog det mest som ett träningstillfälle, dock blev jag fundersam till hur jag ska orka springa det tempot i en mil (sprang bara 5 km). Gick tungt men får skylla på för hög utgångsfart och värmen.

Med träning kommer hälsosammare kost, så många fördelar där =)!
 
Mycket tid har tillbringats på vår baksida. Älskar att vara där, lugnt, fridfullt och så mina blommor som jag lyckats hålla liv i hela sommaren!

På söndag så skall Håkan och jag åka o hälsa på de här godingarna igen.
Så för den som är intresserad av en malamutevalp kan jag varmt rekommendera att göra ett besök på www.tornarsuk.se och även besöka dem in real Life. Kan innebära vänner för livet <3!
Nu mina vänner är det dags för John Blund!
 
Sov sött och vakna till en ny strålande dag imorgon, take care!!
 
Kram Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela