akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Att vända blad

Publicerad 2015-04-25 23:01:24 i Allmänt, Hundarna,

och gå ett nytt kapitel till mötes. Några kommer tycka att det är som att gå tillbaks till ett gammalt och anse det som ett misslyckande. Jag ser det som ett modigt beslut som kommer öppna många nya möjligheter och många nya kapitel. Jag kommer återkomma till detta när saker är satta på pränt och definitiva. Jag är dock väldigt stolt över mig själv och den styrka jag samlat och visat!
 
Jag mår bättre nu, inte fullt tillbaka, men på god väg att ta mig dit. Tränade första gången igår, 60 min cirkelträning, i morgon blir det en löpar runda med lite styrka involverad. Sakta men säkert skall jag nå mitt mål, med mina förståndiga delmål på vägen.
 
Fick besök igår av familjen Bersan/Svanström, alltid lika trevligt. Blev sent i säng men fick lite sovmorgon. Siktet var idag inställt på utställning i Vaggeryd. Gick bra för truppen och många fina rosetter blev det. Bl a BIR o BIM i bruks, och mycket annat!
 
Annelie och Sudden blev BIR och Sandra med Laska BIM.
Fotade prinsessan idag, min lilla tjockis, men lika go för det <3!
Var ute med henne i kväll för hon skulle dra tänkte jag, men inte hon. Det är så frustrerande, man liksom kokar av frustration, men bara att gilla läget. Hon gillar att dra, i sällskap av annan hund, hon är ingen ensamgående tjej. Dock var hon inte så sugen på att springa med överhuvudtaget så gick på tvång. Hon har blivit lat, galet lat, kommit på att det är skönast att bara ligga och vara prinsessa hela tiden :/!
Finns en liten tjej jag saknar mellan varven, så blir att hälsa på matte och dricka en kopp te eller något. Lilla goa härliga NOVA <3
Djur är bra helare, utan att de vet om det. Men jag får så mycket go energi av dessa fyrfota vänner och vill absolut inte vara utan dem!
I morgon blir det bomässan i Vetlanda, fixa det sista på staketet och påbörja projekt nr 2 som är iordningställande av uterummet. lite ny färg och inredning. Beta av ett mål i taget och slutföra utan avstickare.
 
Nu tar vi en tidig lördag. Var rädda om er o STOR kram <3
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela