akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Samtal från Anna, veterinären

Publicerad 2014-02-17 21:38:00 i Hundarna,

fick jag idag och hon meddelar att Kaili behöver ny antibiotika då den bakterien som de skickat till labbet är resistent mot det hon äter idag. En kur på 7 dagar sätts in och Kaili har arbetsförbud .... Jahupp, bara hon blir pigg tills vi skall åka till Sulviken så ... Kommer inte bli några längre turer där oavsett så hon kommer nog orka.
Ärret ser ganska bra ut och Kaili är fortfarande trattad. Jag är så stolt över Kaili´s sätt att låta mig vara på hennes mage o trycka hål på ev blåsor. Kaili´s mage är för henne nämligen helig och har så varit sedan hon svalde persikokärnan som fick plockas ur. Jag är inte snäll med mina händer men hon säger absolut ingenting. Hon får dock vara med och "städa". Jag tvättar och hon får tvätta lappen en kort stund, tror denna procedur är viktig faktiskt, att de får känna av vår omsorg och själva vara med och göra dem själva friska. Har faktiskt gjort så sedan Akilles tid.
 
I kväll så PW Sarah och jag. Mitt <3 har haft ont i sin mage under en tid och inte kunnat träna så vi mjukstartade henne idag med en PW på 45 minuter.
 
Klickertränade båda hundarna ikväll. Skall försöka få dem att slicka sig om munnen, galet svårt! Har försökt tidigare men gett upp, men denna gången ger jag mig inte så lätt. Det svåra är att klicka i exakt rätt ögonblick för att de skall koppla klicket till tungan. Man får liksom ta det när tungan är på väg ut, typ, lätt, nääääää! Dock så tycker jag att jag kom långt med Kaili, så vi får se hur många gånger till vi behöver på oss. Kanske lyckas vi eller inte men då har vi gett det ett ärligt försök.
 
Ha en skön dag i morgon!
 
Kram
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela