akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Note, for my selfnote ......

Publicerad 2014-02-16 21:43:11 i Hundarna,

Har sista dagarna studerat Heike´s gång. Reflekterade nog i torsdags över att han inte passade lika mycket som tidigare och inte likadant heller. Innan har han passat som en kamel, lyft båda benen på en sida exakt samtidigt och detta gör han fortfarande mellan varven, men mer och mer passar han så att han först lyfter bakbenet tror jag och strax därefter frambenet. Går någon sek emellan ........ och för att inte tala om att han mer och mer går över i travet. I uppförsbackarna passar han nästa aldrig, utan går som han skall <3! Funderar ju då givetvis på vad som hänt, vad det är som gjort skillnad, vad vi har förändrat, om vi har förändrat något..... Det jag då kan komma på är nyponpulvret som jag sedan några veckor tillbaka tillfört i kosten på morgonen. Verkan av Katrophenet måste vara på sluttampen (har beställt ny spruta tills vi kommer hem från Jämtland, bättre o ta i tidigt skede än o vänta tills smärtan är fullständigt tillbaks) så den har ingen effekt på detta tillstånd han är i nu. Däremot så går vi faktiskt väldigt mycket i skogen, ojämn mark, vilket också kan göra skillnad! Dock tror jag mest på nyponpulvret faktiskt, han är dessutom piggare och smidigare. Har även sista veckan tillfört nyponpulver till Kaili och faktiskt (kan ju inbilla mig) så tycker jag nog att hon går renare också. Kan vara slumpen men ......
 
Kailis ärr börjar se riktigt fint ut så antibiotiken har gjort nytta, även svullnaden har gått ned och sååååå SKÖNT. Dock är hon konstant trattad dag som natt då hon inte kan låta det vara. Lämnar jag henne 2 sek utan koll så är hon där med tungan direkt.
 
Herrarna gjorde en fantastiks stafett  idag, och glädjen stod högt i tak idag också. Fantastiskt lag Sverige har i längdskidåkningen.
 
Här regnar det, regnar lite till, blåser som f-n och så mer regn. Pjuk on it =(!
 
I morgon är en ny arbetsdag så nu väntar kvällskissen och kudden.
 
Night friends, take care, för ingen vet vad morgondagen för med sig!
 
KRAM
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela