akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Men titta här ;-)

Publicerad 2012-09-24 20:15:29 i Hundarna,

 
 
Äntligen har någon tagit mod till sig, kan ana vem, och personen ifråga har helt rätt!
Frågan är väl bara om det kommer ha någon verkan, eller om det bara "rinner" ut i sanden.
Jag själv satte mig och skrev ett till brev för hundrastgård i Sävsjö, gäller att smida medans järnet är varmt.
Mitt förra fick jag ett nekande till, motivationen var att pengarna inte fanns för detta just nu och prioriteringen därmed 0! Det sorgliga är väl att det förmodligen måste inträffa något riktigt tråkigt innan man tar detta på största alvar.
 
Kaili har fått 35 gr vikt i sina manschetter och skall ha dem varje promenad men max 15 minuter (o jag som låtit henne ha dem hela promenaderna, oups)! Vi har även ökat på vikten i klövjeväskan så nu bär hon/de 1,6 kg 3 ggr i veckan. Kaili har idag fått gå/springa på löpbandet i 15 minuter och Pia dokumenterar allt noga. Vibben efteråt gjorde gott, syntes! Dock är sessan full av energi, och är ju så att ju mer man ger desto mer kräver de och nu är det nog dags för ett löp pass både för henne och mig. Hon behöver verkligen få utlopp för sin energi. Hon  saknar nog sitt drag trots allt, men blir inte att ta tag i det förräns tidigast efter jul. Dock tyckte Pia att hon förändrats det sista och fått galet fin päls och bättre hållning, hoppas hon har rätt.
 
Har idag tagit ett gemensamt beslut Håkan och jag att hoppa Björnrundan. Det känns inte rätt för någon att göra resan, inte vara delaktig på det sätt vi vill och låta Kaili se på när alla drar iväg och hon vill med. Jag vet ju sedan tidigare att hon blir crazy och vill med och mitt hjärta kommer gå sönder där och då. Dessutom tycker jag fortfarande det är jobbigt se alla som får göra det de brinner för o jag ........ Men som sagt framåt juletid kanske, kanske vi kan hänga på lite vikter och börja lite försiktigt, hoppas!
 
Doggyblogg ligger visst nere o jag tröttnar mer o mer på det stället, så inom kort kommer jag inte att köra dubbelt. Kommer förmodligen med största sannolikhet att gå över till detta forumet ist.
 
Nej go vänner, nu en klövjetur för Heike o en promenadtur för sessan.
Kram var rädda om Er för ingen vet vad morgondagen för med sig!
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela