akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Våren är här

Publicerad 2016-05-03 17:56:00 i Hundarna,

och allt håller på att slå ut. De kinesiska körsbärsträden har idag slagit ut i full blom! Vackert ute, älskar den här årstiden, den är som allra bäst just precis när allt slår ut och 1000 olika nyanser grönt gör sitt intåg innan allt går över till skogsgrönt.
 
I förrgår så fick jag ett medelande via Messenger som gjorde mig så glad. Simon´s mamma undrade om jag hade lust att följa med ut på en ridtur och jag svarade blixtsnabbt Jaaaaaaaa =)! Så igår efter jobbet satte jag mig i bilen och for ut till Helené, Lucas och Leija. Fick uppleva gamla minnen i boxen med ryktning, sadla och tränsa på. Jag hade helt glömt hur mysigt det är den där stunden man får ge dem omvårdnad och det de levererar i retur tillbaka. Ljuger nog inte om jag säger att det är typ 30 år sedan jag satt på en hästrygg sist. Om jag var nervös, jepp, precis när jag satte mig i bilen och färden ut. Men väl där och klivet in i boxen till Lucas så var det som bortblåst, inte ens när jag skulle sitta upp, eller när vi i skritt red iväg. Kände mig 100% trygg där med honom och Helené o Leija. Så finns en risk för att mitt gamla intresse vaknar till liv, för gjorde gott i både kropp och själ. Skrev lite på skoj på Instagram att hus på landet sökes med plats för 2 hästar, 2 malamuter och en o annan MaineCoon! Vem vet <3
INGEN träningsvärk idag, fantastiskt =)!
 
Haft lite av en familjehelg också! I fredags var vi bjudna till Hampus och Johanna för "barhäng" i nya köket som för övrigt blev fantastiskt bra. Vi fick 3 rättes och blev riktigt bortskämda, njöt i fulla drag.
Älskade ungar <3<3<3
Startbeviset till vårruset som går av stapeln i Växjö 9e maj har ramlat ner i brevlådan!
 
Sedan har Håkan och jag åkt på våra vårliga egna älg safari. Vi fick ihop hela 11 stycken och som mest såg vi 5 stycken på en och samma äng, de ni ;)!
Som vanligt har jag inte kameran med mig, morr, så fick bli mobilbilder.
Mina båda 4-bentingar då. Ja om jag frågar dem själva så tycker de att allt är tipp topp förutom en o annan liten skavank. Frågar man mig så säger jag att Kaili går som vanligt med sin orena gång och Heike oroar jag mig väldigt över. Han är pigg i knopp och själ, kroppen sviker, sviker x2x3x4. Dagsformen på hans bakre parti är väldigt varierande men Heike har lovat mig att säga till när han själv har fått nog. Men nu nöjer han sig fullt med att ta en o annan kortare promenad, bo i backontrack täcket, gå i hasleds skydden på promenaderna och är på inget sätt klar eller redo för något annat. Och hur kan jag veta det, ja de ni, den karamellen får ni suga på ;), men några av er vet <3! Kartrophenbehandlingen är pågående och han har fått sina 4 sprutor nu ser vi tiden an.
Båda hundarna går ju på NexGard och faktum är att jag tror det funkar, eller så har inte fästingarna kommit hit ännu, men har bara sett en på Kaili krypande i ansiktet, annars ingen. Så än så länge är vi nöjda med detta preparatet. De har nu på fredag haft det i 4 veckor så dags för en ny tablett då.
 
Nej nu så skall jag ut på PW med prinsessan tror jag nog!
 
Ha en superskön tisdag!
 
//Gudrun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela