akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Som att åka berg och dalbana

Publicerad 2016-05-31 06:09:00 i Hundarna,

men handlar för oss just nu om att ta tillvara tiden, dagarna, timmarna, minuterna och sekunderna.
 
Heike har haft några bra dagar för att idag få ett bakslag. Men faktum är att kvalitetsdagarna är värda bakslagen som kommer. Han har varit "pigg" och på och inte bangat för en enda promenad över helgen och början på veckan. Ja jag vet att jag inte borde låta honom, men vad är det för kvalitet. Inte för honom, han vill ju vara med och då får han det. Kan ju inte låta honom vara liggande och vilande hela tiden, då  har Lilleman inge liv alls. Vi har strosat runt i sakta mak, på ängar och i skogen, runt en sjö. Men nu har det igen blivit för mycket, så på programmet kommande vecka är VILA, för att återigen få några aktiva dagar.
Bilder från helgen:
Sedan råkade ju Heike få sig ett ofrivilligt dopp .... i en mindre ren sjö ...... så fick bada när vi kom hem. Han var dock inte helt nöjd med det men jösses vad fin han blev i pälsen och doftade härligt jordgubb <3!
 
Har lagt spår också varpå Heike överaskade mig väldigt. Han brukar rusa omkring högt och lågt men ändå komma tillbaka till utgångspunkten. Den här gången var han fokuserad från första steget. Hade lagt in en vinkel till honom och även den tog han klockrent. Nere med nosen hela sträckan och jag blev så stolt över hans fina arbete. Jag vet att benen sätter begränsningarna men just detta att han gick med nosen i backen hela tiden har aldrig hänt tidigare. Dock så var han väldigt ledsen när jag lämnade honom själv och Kaili skulle gå sitt spår. Han ylade så jag tror att halva Sävsjö trodde vi hade en varg i området ;)!  Kaili fick ett längre spår och två vinklar, en övergång vid väg och en övergång vid vatten. Hon var dock från start väldigt ofokuserad men när hon insåg att hon nog var tvungen att engagera sig lite då matte inte varit så snäll så gick hon som tåget. Duktiga båda två och lägger in minst ett spår i veckan framledes .... tror jag .....
Fruktträden blommar, det ena avlöser det andra. det är sjukt vackert ute nu, sjukt vackert. Dessutom så har vi fantastiskt väder, om än lite för varmt mellan varven, men funkar!
Jocke fyllde ju år förra veckan och jag frågade honom dagarna innan hur han skulle fira. Då skrattade han och sa att han skulle fiska och dra en fet lax. Kan man tänka sig, det blev som han sagt. Han hade en enastående dag med kompisen Fredrik som också drog en lax dagen till ära. De som är sambos med Joakim blev jätteglada för han tog med laxen hem. Hör inte till vanligheterna då Joakim endast tar upp fisk om han skadat det så svårt att den inte går att sätta tillbaka, men den här hade han lovat dem. De hade kalasat på den på kvällen och sedan fyllt frysen med resten. God var den också =)!
I söndags var mors dag. En dag vi ALDRIG firat, då jag anser att alla dagar är fars, mors och barnens dag. Ett dumt påfund för handelns räkning. Dock blev jag lite överaskad ändå och fick mig lite kärlek, samtal och sms. Värmer ett modershjärta <3!
Tack älskade ungar, love you al to the moon and back <3!
 
Nej gott folk nu väntar jobbet. Varit uppe med tuppen idag, rätt skönt faktiskt, ingen stress och jäkt!
 
Over and out, take care!
 
//Gudrun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela