akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Händer här då ...

Publicerad 2016-05-17 22:39:00 i Hundarna,

mest fokus ligger av naturliga själ på Heike, I am worring my heart out! Det är dagsformen som avgör, fast där ljög jag lite, det är timma för timma ibland. Ena stunden hur "bra" som helst till att i nästa ha världens skummaste gång, eller halta som en tok, eller sätta sig ned i ett nedförslut, hoppa uppför en backe ..... Hela tiden full av livsglädje, älskade goa underbara <3
Alla promenader är han numera iklädd BackOnTrack´s hasledskydd. De hjälper honom, håller ihop bakbenen och han går lättare med dem på. Kvällarna kryper han i sin pyjamas som är ett BackOnTracktäcke, går och lägger sig förnöjt bredvid min säng och sussar gott.
Vi har pratats vid en del det sista, lite extra. Blir mycket närkontakt, kel och gos, dela soffan eller dela en kudde <3 Dock har han strängt sagt ifrån att sommaren är här och han vill njuta den!
Lekfullheten är det inget fel på alls, han vill gärna vara med och kampa och springa på baksidan i trädgården, känner mig som den elakaste i världen när jag får neka honom rusningarna. Men kampar med nya leksaken, ja det gör vi <3
Här har varit galet varmt, Heike har njutit av det och för det mesta legat mitt i gassande solen. Kaili däremot ogillar värmen och ligger helst i skuggan eller inne. Faktum är att det är svalast inne så förstår henne. De långa kvällspromenaderna som hon och jag tagit har varit sent så temperaturen gått ned. Hon går numera även i flexikoppel när vi är i skogen för att ge henne lite utrymme till rörlighet. Om Heike är med så har han det, för det inhandlades för hans skull. Ger en liiiiiiten frihetskänsla iaf <3
 
Vackert är det just nu ute och i Sävsjö stad. Många fina planteringar som blommar ut!
Några dagar till och dessa skönheter kommer slå ut!
Och hur många olika nyanser grönt finns det inte, jag bara undrar!?
Skogen är vår plats att strosa runt i. Allt för att Heike skall ha det så mjukt som möjligt för sin kropp. Asfalt är INTE att föredra. Men vi är där mer än gärna, ett och annat djur stöter man på också, spännande.
 
Sarah, Johanna och jag sprang VårRuset i Växjö förra måndagen. Bättrade på mitt personliga med 2 minuter =)! Hade dock önskat att det varit lite till men som min kära dotter säger, mamma med tanke på när du började springa och din ålder så är det toppenbra! Ok då, man vill väl inte inse, men när dottern inte ens är trött efter 4 km och bara med lätta steg försvinner bort så tycker man allt det är lite orättvist .....
Vi fick ju inte ihop något lag det här året men jag fixade picknickkorg till oss ändå, vi hade det jättemysigt och alla tre tycker det är en kul och trevlig samvaro. Nästa år så springer vi i Jönköping, kul o testa någon ny slinga och vem vet vi kanske tar Växjö också.
Varit lite kattvakt också, så mysigt både för att jag trivs väldigt bra i Novas och Fenix sällskap och sedan blir det lite "egentid" som är så värdefullt. Ja för mig är "egentid" a och o, ett livsnödvändigt, anser att det är bra på alla sätt och vis!
Kissarna i klösträdet jag gjort åt dem, blev ganska bra till slut! Fenix nederst, han har vuxit killen, mycket större än Nova faktiskt.
Vackra Nova <3
 
Har även hunnit med lite terapiarbete =)!
och en Melodifestival
Var faktiskt väldigt många bra bidrag i år tycker jag. Min favorit vann dock inte och var inte ens i närheten, men jag gillade Spaniens bidrag lite extra faktiskt. Varför vet jag inte den föll mig bara i smaken helt enkelt.
Idag har jag PW med älskade Sarah och Kaili. Har inte vågat springa sedan VårRuset då mitt högra knä inte är helt ok. Bättre att spara på det fram till lördag. Vi får se hur långt jag kommer, och förhoppningsvis hela rundan runt. I värsta fall får man ju helt enkelt gå, that´s it! Älskar träningarna med Sarah, hon är inte bara en dotter utan en av mina bästa vänner. Konstigt det där men så har vi det. Det värmer i hjärtat när hon ringer ibland och säger -mamma, jag saknar dig <3, ska vi göra något!
 
Nej go vänner nu så väntar John Blund på mig!
 
God natt önskar jag Er!
 
//Gudrun 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela