akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Kan tro att vintern är i antågande

Publicerad 2014-05-28 18:10:00 i Hundarna,

Skämt åsido, ute skiner solen och ser så härligt ut, ute blåser det från norr, behöver jag säga något mer, det är kallt, väldigt kallt, brrrrr.....
Tycker ändå det är skönt att temperaturen gått ned, för här blommar allt, och med lite kallare väderlek så kanske det stannar av lite och någon enstaka blomma finns kvar till skolavslutning och midsommar. När jag säger att allt blommar så menar jag allt, lupiner, smörblommor, liljekonvaljer (som brukar vara utslagna lagom till skolavslutningen - o den är nu om 2 veckor), syrenen, blåklockor osv. men slog mig just att jag har nog inte sett några prästkragar, skumt.
 
Släppte ut hundarna på baksidan vid lunch idag (har jag gjort varje lunch sedan staketet blev klart, frihet) och Heike går o lägger sig i hundgården, hahahaha! Ja jag skrattade åt honom men samtidigt förstår jag honom, nu kan han gå dit av egen fri vilja, han väljer själv <3
 
Fotade honom förresten idag på morgonen o då såg det ut såhär, typ en blev 2 ;)!
 
 

Fotade honom igår också o då var det sova a la Malamutestile ;)
 
 Han ligger ofta såhär och sover och förresten så gör Kaili det också. Varför vet ingen men vi hade en diskussion gällande detta på FB och var en tjej där som heter Anki som trodde att det kanske var så att de luftar sig lite. I och med deras tjocka päls så blir de ju väldigt varma men om man då vänder den sida upp som inte är så välpälsad så kanske det känns svalare. Lite som vi gör oss av med täcket när det är för varm. Ja som sagt ingen aning men är väldigt många Malamuter som ligger på detta sätt!
 
På fredag skall Heike få påfyllnad av sin Kartrophenspruta. Är 3 månader sedan sist och även att han för tillfället är galet pigg, allert och smidig så vill jag sätta in den innan stelheten och smärtan ger sig till känna. Förebygga helt enkelt, nästa spruta kanske jag skjuter på ett litet tag om han påvisar det sätt han är just nu. Man skall ge det med 3-5 månaders intervall, är väldigt individuellt. Vi skall även göra en hälsokoll av honom. Prover som kontrollerar status på alla organen och så infektionstest. De tyckte kanske att infektionstesten var onödig men jag vill veta att han mår bra så det får bli ett sådant också. Ev om det funkar får han sin årliga vaccination också och Kaili skall få sin.
 
Kom på igår att jag skall klickerträna in hundarna i en 4-kant. Behöver något att jobba på ute, så blir spännande och se vem som först knäcker nöten den här gången. Kanske, kanske det blir en dragtur i kväll, temperaturen är med oss får se om mattes ork är det också.
 
Kram var rädda om Er!
 
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela