akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Vilken underbar helg

Publicerad 2014-03-31 21:47:19 i Hundarna,

och vilket underbart väder. Vi har varit ute precis hela dagarna. Ja inte sessan då för hon tycker inte om värmen, det är faktiskt så, hon går helt enkelt in o lägger sig om hon inte tycker det är svalt nog ute. Det är sådan skillnad på Heike o Kaili på det viset. Heike han kan lägga sig mitt i värsta solen och man riktigt ser hur han njuter medans Kaili undviker allt vad sol heter och ligger i skuggan eller helt enkelt går in.
 
I lördags morse så gick Sarah och jag på en tidig morgon promenad (PW i 75 minuter) och sedan förbi Melins på vägen hem. Köpte med oss varsin räkmacka, gjorde oss en latte när vi kom hem, bar ut stolarna mitt på gräsmattan och njöt =)! Satt där en bra stund och sedan dags att göra sig i ordning för vi hade bestämt träff med Issa och Agneta. Gick ner på "stan" och intog en god lunch bestående av kycklingspett och klyftpotatis på en av pizzeriorna. Satte oss ute i solen igen och njöt av god mat i goda vänners lag och solen =)! Sarah lämnade oss vid 14.30 för hon skulle mannekänga för People i Sävsjö vid 15.30 så där var vi såklart o kollade. Sedan bestämde vi oss för att vi skulle gå o ta en fika, då hade de STÄNGT, så blev att inhandla denna säsongens första glass, och den var sådär. GB har kommit ut med en ny Magnun, typ Champange, och var inte i min smak alls, men gick såklart ner.
 
Igår ringde Kailis gamlehusse (uppfödare) och nu har vi ett besök i slutet av april att se fram emot. Det är polarhundsutställning i Vaggeryd så då passar de på att hälsa på oss, HÄRLIGT! Jocke ska köra Skånedraget till helgen så ska se om jag kan få Håkan med mig på lördag och göra en utflykt till Hässleholm. Något skall man ju göra, kan ju inte gå hemma och trampa jämt.
På söndag om jag inte missminner mig helt så skall jag få gå på Joe Labero, Inferno, i Jönköping. Fick det i födelsedagspresent av min kära syster, bror och far. Skall bli riktigt kul och spännande. Jag har alltid velat gå och se honom, han är så duktig illusionist!.
 
i kväll har vi gått en timma i skogen, tuff terräng. Det var inte bara jag som blev trött 😊! Kan inte fatta att vi gick där en hel timma, skogen är förtrollande och man tappar tid och rum. La en statusuppdatering efteråt på fb, åhhh jag vill ha en egen inhägnad skog, någon som kan ge mig det?!?! Ja det står faktiskt på min önskelista, ett gigantiskt hägn till mina 2 älsklingar!
 
Ska ansöka till SNAB om att få bli en del i deras projekt om kvinnligt ledarskap. Det är precis vad jag behöver, en spark i rätt riktning! Hope and cross My fingers for luck!
 
kraaaaaaaam
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela