akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Ett inköp jag aldrig kommer ångra!

Publicerad 2016-03-01 12:55:00 i Allmänt, Hundarna,


Beställde för 2 veckor sedan en "pensionärsramp" till Heike! Tog lite tid innan den dök upp men i slutet på förra veckan så var den här =)! Min andra hälft var jätteskeptiskt till den och tyckte den var stor o klumpig o utan funktion. Dock har han helt ändrat uppfattning om detta och tycker även han att det var en god investering. Den är lätt och passar så fint i vårt bagageutrymme tillsmans med hundarna =)! Även Kaili använder den och kommer så förbli. Denna kommer att följa mig genom hela mitt hundägarskap och förstår inte varför jag inte införskaffat den tidigare. Hög bil, stora hundar = tuffa nedslag som sliter på lederna fram. Så besparar dem det numera <3
 
Min kofta blev färdig i helgen, så nöjd med den är jag. Kommer INTE att behöva frysa i den alls, lovar =)!

Dock har jag i stort sett legat hela helgen. I torsdags och fredags så var jag konstant illamående (utan att vara magsjuk). I lördags gjorde huvudvärken sitt intåg och satt i ända tills jag gick och tränade i söndags. Så träningen gjorde att jag fick må bättre, yeaye! Igår så var huvudvärken där igen och när jag på kvällen tränade så försvann den igen. Konstigt det där tycker jag men Håkan påstår att jag inte har någon blodcirkulation (hahaha) och när jag sätter igång och tränar så drar den igång ...... eller så kanske jag syresätter mig bättre när jag tränar, och dricker mer vatten ... I kväll är det dags igen =)!

Fick vara lite barnvakt i söndags <3 Blir lika glad varje gång, det är en sådan förmån att få vara farmor, och dessutom till världens goaste och bästa barnbarn <3. Såhär ser det ut när de hälsar på =)!
Saker överallt, precis som det ska vara <3!
 
Börjat packa inför Polardistans 2016. Har ju fått det hedrande uppdraget som handler till Team SnowQuest, Torbjörn och Sandra Tellström som skall köra var sitt 8-spann. Sandra med rent Malamute spann och Torbjörn med en mix av Grönländare, Malamuter och Huskey. Ser så fram emot detta, ska bli så kul, så härligt, så underbart. En dröm sedan länge som äntligen ska gå i uppfyllelse. Packat det viktigaste först
BackOnTrack till hundarna fulla med energi och kärlek <3!
Kommer säkert blogga lite i mån av tid men kommer mest att finnas på FB för uppdateringar.
 
Har två hundar som i dagsläget har varsin utslagen mage. Heike är värst :( så i kväll blir det kokt ris till middag och ev. lite vit fisk. Får se om det gör någon verkan, hopehope!
 
Nu skall jag ila vidare!
 
Ha en fantastiskt härlig tisdag!
 
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Postat av: Birgitta

Publicerad 2016-03-01 19:50:48

Vilken fin kofta! Anni beställer en likadan ... :-) Lycka till med Polardistansen!!

Svar: Finns nog inte i barnstorlek syster men Anni kan titta ut något för barn så fixar jag! Googla sandnes garn hefte 👍🏻 där finns mycket fint 😊
Alaskan Malamutes

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela