akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Snön vräker ned

Publicerad 2016-01-19 06:23:00 i Allmänt, Hundarna,

i skrivande stund. Stora härliga vita flingor dalar så sakteliga ned och jag LER med hela ansiktet (tror snarare jag gör det med hela kroppen).
Dock så fattas mig draget och jag längtar uppåt, vansinnigt mycket längtan uppåt, sådär mycket så det nästan gör ont .... fast hjälper mig ju föga då jag har 2 justerade draghundar där draget på livstid är inställt .... Jepp så är det, bara att gilla läget .. så är det!
 
I dagsläget så går jag mest omkring och är arg, arg, arg ....en sådan där uppdämd ilska och igår rann bägaren över, sitter i idag också dessvärre. Ibland önskar jag att jag kunde låsa in humöret någonstans men samtidigt så är det ju viktigt att få det ur systemet.
 
Vi har tagit upp vibben igen, vi klicker tränar "bakdelar", viktmanschetter på, nytt BackOnTracktäcke till Heike på ingång, en BackOnTrack filt till mig (och hundarna), vi tränar sitt - stå 10 ggr per dag, masserar, bindvävsmasserar, promenerar lätt i snö, väldigt lätt pga att jag ser hur Heike sliter, Kaili drar kätting (väääääldigt motstridigt och har ingen ideé alls på hur jag ska få henne tycka det är kul) .... ja listan kan göras lång känns det som. Så fort det blir mildare väder så kommer jag att åka in till Vetlanda med Heike och låta honom gå i TreadMillen, men får bli liiiiite varmare först.
Kaili drar kätting i Slooooowmotion!
Haft förmånen att vara kattvakt i helgen, så mysigt och Saga-Li fick följa med en av turerna. Kissarna behöver bli barnvana har det visat sig. Vi löste det fint med lite godis och plötsligt hade Fenix fått sig en ny slav =)!
 
En del promenerande har det blivit också i den härligt krispiga kylan!

Och sedan har jag stickat, känns som the never ending story och dröjer igen innan jag sätter tänderna i en vuxentröja med stickor 3-3,5 ... pjuh!

Igår så påbörjade jag en 18 veckors resa med träning. Vi får se om jag når mitt slutmål men kommer att innebära disciplin från min sida att få till det. Kommer båda att löpträna, zumba, cirkelfys, intervalla och styrketräna. Dock kommer det hela att mynna ut i ett långt löparpass om 18 veckor, ett väldigt långt, det längsta jag gjort .....
 
Nu skall jag gå till jobbet, blir att pulsa i mycket snö så får ta det som ett extra träningspass, välbehövligt!
 
Kram var rädda om Er!
 
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela