akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Gluten är ett gift

Publicerad 2016-01-28 06:05:00 i Allmänt, Hundarna,

och har sista dagarna insett det allt mer och mer. Har blivit överbevisad helt enkelt, och har inte medvetet varit försökskanin, det har bara blivit så. Så nu kommer jag leva så strikt glutenfritt det bara går.
Har ju tidigare berättat att jag lider av värk i händer och fötter. Fick i höstas rådet att sluta äta gluten och sagt och gjort, dit it! Har hållit det duktigt strikt om jag får säga det själv. Ända till mitten december och framåt, då har det slarvats, slarvats med både det ena och andra. Nu, NU, får jag sota för det, mina händer och fötter värker något så vansinnigt. Har inte fått sova riktigt på nätterna det sista och går varje kväll och lägger mig med mina torgvantar i BackOnTrack på. Ja vem ska jag skälla på, mer än mig själv! Men försökskaninen har nu förstått att det måste vara gluten som förstör mitt välbefinnande så nu är det strikt glutenfritt som gäller.
 
Heike har flyttat in i sitt BackOnTrack-täcke kan man säga. Han har det nätade och det är såååå bra. Vad hade vi gjort utan det och vibben, det är frågan. Det pissvädret som är ute just nu gör ju inte saken bättre varken för honom eller mig, morr! Dock så kan jag informera om att BackOnTrack är en fantastisk uppfinning och gör stor markant skillnad i Heike´s liv, och nej vi är inte sponsrade. Dock så har vi ett stort urval av deras produkter. Vi har fleesfilt, täcke, fingervantar, torgvantar, regntäcke, nättäcke, hasskydd, armbågsskydd, strumpor, jeppe en hel del av deras produkter har vi.
 
Vårt fantastiskt vackra vinterlandskap är ett minne blott och jag gråter inombords. Verkar som Kung Bore helt missuppfattat vad hans STÖRSTA uppgift i livet är  ......
 
Igår kväll så hade vi en sådan där skön pyssla om dag. Vi tog promenaden direkt efter jobbet för vi skulle vara hos Pia vid kl. 18. Vi hade lite tur för när vi kom hem så var det som himlen öppnade sig. Båda hundarna vibbades och sedan for vi hem och masserade lite en stund (bindvävsmassage). Heike fick ikläda sig sitt täcke och kvällsmaten delades ut. Vi tränade Heike´s bakparti med 10*sitt och stå (för att på så sätt "muskla" på den bakre regionen lite hoppas vi) och gör man en sak med Heike så får man göra samma sak med sessan. Sedan körde jag igång med operation kloklippning. Den har gått från smidigt, till mindre smidigt, till inte vilja klippa klorna alls, till att fly när klotången kommer fram, till att gå till mindre smidigt och nu är vi på smidigt igen. Kaili protesterar högljutt fortfarande men mer som att hon vill göra "ifrån" sig, eller helt enkelt bara för att hon måste ;)! För när vi väl har kommit till rätta på bädden så går det i ett nafs och vi är klara. Heike har också flytt klotången sedan ett år tillbaka men går också mycket lättare där nu, inget knorr över huvudtaget faktiskt <3!
 
I kväll så är det cirkelträning på programmet och i morgon så skall jag premiärspringa för första gången på x antal månader och sedan en gång till helgen. Börja föra träningsdagbok är nog ett måste för mig så jag har något att gå tillbaka till för att inse och förstå att jag faktiskt är igång ..... Några kilo lättare har jag iaf redan blivit på bara 1,5 vecka så ser fram emot att få en "slimmad" kropp till sommaren, hihihi! Vi får väl se hur det går med den saken, men löparrollen skall jag in i oavsett blir inte roligt i maj annars ....
 
Nej go vänner, jobbet kallar!
 
Var rädd om Er och STOR KRAM!
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela