akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Vad skulle jag göra utan Pia?

Publicerad 2016-02-09 17:30:00 i Allmänt, Hundarna,

Ja det är frågan?
 
Det är alltid så givande att ha varit med hundarna hos Pia och låtit dom vibba. Vi ventilerar nog det mesta, hahaha, inte bara hund men en hel del hund blir det. Så när vi är där så får jag alltid med mig lite saker att tänka på, som en goodie bag kan man säga, så jädrans bra :)!
 
Heike är inte helt nöjd med att ligga stilla såhär men går bättre och bättre och godisintagen är inte lika intensiva längre för att få honom att ligga kvar, plutten <3 Tror han har insett att det gör gott i hans slitna kropp!
Kaili tar vibben med ro och stannar snällt kvar på den tills den stannar =)!
 
Heike´s framparti mår inte så bra just nu och behöver stärkas upp och VILAS. Han klarar inte av hoppen från bilen och ner om han inte får hjälp. Och det är inte alltid den som ska ta ut honom ur bilen tänker på det ..... Så man jobbar för att få honom haltfri och sedan är det förstört i ett "hopp" :(!
I alla fall så fick jag lite nya tipps och tricks för att stärka upp honom på bästa möjliga sätt, så vi kämpar på med de förutsättningar som vi har. Sedan har jag beställt en hundramp till bilen så kommer bli bra när den väl dyker upp.
Kärleken till denna hund går utöver mycket, ja jag älskar Kaili också av hela mitt hjärta men Heike har liksom krupit in under skinnet på mig på något konstigt vis. Så den dagen han behövs någon annanstans kommer jag att gå med krossat hjärta ur det. He´s a kind of soulmate <3!
Heike i BackOnTracken!
 
 
Har tränat styrka ganska hårt så min 52-åriga kropp har fått känna på att den lever =)! Min premiär på löptur har dragit ut på tiden men nu, NU är den gjord. Jepp jag är helt slut, men med styrka och envishet så kommer jag ta mig an mina utmaningar och ta mig runt, så det så!
 
Stickat en del, denna avslutade jag förra helgen. Färgen gör sig inte rättvis alls på bilden, den är härligt jeansblå och mottagaren var väldigt nöjd med den!

Så idag har jag avslutat denna tröjan och påbörjat en kofta till mig själv istället. Ja jag vet, stickar som en tok just nu, men är så sjukt kul och avkopplande =)! Koftan får ni en glimt av längre fram. Denna tröjan har jag stickat till min svärdotter, hoppas den passar bara ;)!

Kontoret har fått lite tillökning i form av fisk .... ja det hela slutade väl inte som vi tänkt direkt för alla ynglen som denna honan hade i munnen har dött .... Så nu får vi vänta på fler, eller så köper vi helt enkelt lite roliga firrar och stoppar i! Bra kommer det bli kontoret, när det väl är färdigt. Ser fram mot att få inreda det med en bra arbetsmiljö för mig =)!
 
Nu vänner är det tack och hej, Löparspåret väntar!
KRAM
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela