akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Kramar <3

Publicerad 2016-02-16 23:32:00 i Allmänt, Hundarna,

Var på Zumban igår och mitt i allt i en paus så kramar jag om min älskade dotter Sarah. Jag är väldigt generös med kramar, för mig är dem livsviktiga. Dock så delas de inte ut på korsen och tvärsen, utan är en värdefull gåva från mig till någon som jag bryr mig om! En av deltagarna sa då till mig att det är tur att barnen blir stora så man får en möjlighet att krama dem igen! Kan ge henne rätt i det, men faktum är att mina barn har alltid varit vana vid kramar, för mig är de värdefulla, något av det värdefullaste jag kan ge! Så vänner och familj, får Ni en kram av mig, njut av den, för den är given med värme, omtanke och kärlek <3!
 
Fantastiskt väder vi har just nu, njuter i fulla drag, älskar kyla i kombinationen av sol =)! Springer en del, tränar en del, promenerar pälsklingarna en del, ja just nu går en del av mitt liv och min tid ut på detta, att träna. Behöver det såväl för både knopp och kropp och mår så bra efteråt. Måste dock börja dra ut på distanserna lite, för i maj skall jag springa 2,1 mil, får se hur det slutar .... runt skall jag om jag så skall gå =)!
 
Fick en bild till mig idag som tog andan ur mig, kände den ända in i själen, tårarna började rinna. Den är så vacker och den är en del av mig, en del av det jag drömmer om att få uppleva, göra, känna, njuta. Vet att det för vissa är svårt att förstå men finns inte mycket som slår detta. Jag fortsätter drömma och gläds varje gång som jag får uppleva detta även om det är på bild och inte i verkligheten. Detta har helt stulit mitt hjärta <3
foto Sandra Tellström
Fick även en bild på fotografen med sitt härliga spann, men den behåller jag för mig själv ;)! Dock kan jag säga att den bilden sprudlar av glädje och lycka och snart så ses vi, Polardistans nästa =)!
 
Nej kära vänner, nu skall jag krypa ned under täcket och avnjuta en natts sömn.
 
Var rädda om Er!
 
//Gudrun
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela