akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

All sorts väder

Publicerad 2016-02-23 22:58:00 i Allmänt, Hundarna, Recept,

har vi nog haft här tror jag ... typ! Sol, snö, blåst, regn, minusgrader, plusgrader osv. osv .....
Helgen som gick var vi ute en del, mest när solen var framme faktiskt och jag njöt, vi njöt =)!
en hel del vila har det också varit, välbehövlig för vissa >3
Alltså, jag älskar o titta på Heike när han sover. Han gör det på ett så gott sätt och ibland så drar han timmerstockar, plutten <3
Har bakat en "nyttig" kladdkaka utan gluten och socker .... jo lite då med tanke på sockret i chokladen och i dadlarna men farligt god. Kommer att stå överst på min gottelista ett tag framöver.
 Receptet kommer från Coop´s mersmak som vi fick i veckan. Jag fick tipset från en kompis så gillar ni kladdkaka, pröva denna, mums!
Sedan gjorde jag även köttfärssoppan, me like a lot! Den är så smidig och matig och GOD. Jag brukar även trycka i en vitlöksklyfta bara för att jag gillar vitlök!
Receptet på den kommer här
 
Gick till ICA i lördags kväll. Satte hundarna utanför så långt in det gick. När jag kom ut så stod ytterligare en hund parkerad där och fick hjärtat i halsgropen. Var tusen miljoner tankar som for genom mitt huvud kan jag säga men båda mina skötte sig så fint så. Heike stod o kollade in "hen" och Kaili satt så fint på sin sida och tittade stint på den lilla 4-bentigen. Vi stod kvar (bra miljöträning) till dess att matte kom ut från mataffären och tänkte då att nu, nu drar det igång. Men ack så fel jag hade, båda tittade ett litet ögonblick och sedan marscherade de iväg utan att mina sa så mycket som pip <3, de e love de <3!

Tränat på rätt tufft sista tiden och så mycket promenerande med sessan i första hand då. Börjar märka av vissa förändringar i/på min kropp och inser att Beach 2016 kan göra sitt intåg =)! Skämt åsido jag mår så fantastiskt bra av detta att hålla igång, i både knopp och kropp! Igår kväll (sent som vanligt) gick Kaili och jag skogssvängen med pannlampan från Vallostore. Alltså jag bara älskar den, liten, lätt, smidig, lång batteritid, stort spridningsfält och fantastiskt ljus!
Bäst vi kom ut på lite öppen mark så stannade vi upp Kaili och jag. Insåg där och då att det kan vara lite magiskt vackert i Smålandsskogarna också mellan varven!
Månen var full och himmeln näst intill helt stjärnklar, så vackert!
 
I morgon blir en vilodag både för mig och hundarna. Vi skall åka till Eksjö och mormorsrutan efter jobbet. Mer garn till min kofta skall inhandlas och så garn till ett nytt projekt tror jag!
 
Var rädd om Er alla!
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela