akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Heike, vår älskade prins <3

Publicerad 2016-08-22 10:51:00 i Hundarna,

Hjärtat känns tomt, fallet blev djupt och vi undrar hur vi ska ta oss upp igen.
 
 
 
 
I tisdags 2016-08-16 fick vi släppa dig fri, på en solig gräsmatta på Din älskade baksida, för en solig äng på andra sidan.
 
Du har en stor plats i våra hjärtan som du fyllt med kärlek.
Våra hjärtan gick itu, men vi var alla med dig intill sista andetaget, var och en på sitt eget sätt.
 
Det gör vansinnigt ont och livet kommer aldrig mer bli sig likt.
Saknaden kommer så sakteliga gå över i minnen som vi för alltid bär med oss i våra hjärtan. Saknaden och sorgen kommer oxå att bytas mot värme och glädje över tankarna på dig, men vi är inte där än. Tiden av sorgen, gråten, förtvivlan, längtan måste man ta sig igenom, läkprocessen. Den kan man inte skynda på, den tar tid, får ta tid ❤️
 
Tack du underbara för att Vi fick möjligheten att låna Dig en tid ❤️ Tiden var alldeles för kort, men fylld av oändlig kärlek❤️
 
Spring nu fri älskade Heike ❤️ Fri från smärta, på de gröna ängarna med vinden smekande din ljuva päls ❤️
 
 
Fortsätt gå .....
Fortsätt gå jag är alldeles bakom dig.
Vänd dig inte om, du kommer inte att se mig där.
Jag finns runt dig.
Jag är solen som skiner och regnet som faller på dig.
Jag är vinden som smeker din kind och snön som virvlar runt dina ben.
Jag är med dig fast du inte ser mig.
Jag finns i dina tankar om dagen och i dina drömmar om natten.
Jag har det bra nu så fortsätt gå, för jag är alldeles bakom dig ändå.

Jag vänder mig om, men jag ser dig inte.

Jag kan bara höra ljudet av dina tassande steg & ditt glada skall.
Du är solen som skiner & regnet som faller.
Du är snön som virvlar runt mina ben & vinden som smeker min kind.
Jag vet att du är med mig fast jag inte ser dig.
Du finns i mina tankar om dagen & i mina drömmar om natten.
Sov gott min älskade vän, tills vi ses igen.
❤️❤️❤️
 
 

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2016-08-22 21:34:40

<3 <3 <3 <3 <3 <3
Han har sin givna plats i våra hjärtan och jag minns med sådan värme hans och Storms vänskap från första stund. Storm som aldrig riktigt tål andra hanhundar, men med Heike var det annorlunda,
precis som med Akilles <3

Kan känna din sorg och är ständigt med dig i mina tankar <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela