akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

En röd liten stuga i skogen

Publicerad 2015-09-17 23:35:00 i Allmänt, Hundarna,

Har aldrig velat bo på landet, har inte funnits i min värld alls, men inser mer och mer att det förmodligen är där jag hör hemma, i de djupa Smålandsskogarna, i en röd liten stuga!
 
Har länge velat flytta uppåt Jämtland, men insett sedan barnbarnen kom att det inte kommer bli så, inte i nutid. Längre fram i livet javisst men inte nu, går inte, vill inte, mina barn och barnbarn betyder lite för mycket för mig. En outtömlig kärlek till dem har jag <3!
 
Då får man acceptera och kanske göra det bästa av 2 världar, en röd liten stuga i Smålandsskogarna och en härlig stuga i Jämtland, drömma kan man alltid, eller hur!
 
På väg in i en fas där jag inte vill hamna. Får jobba för att ta mig ur det. Försöka hitta tillbaka till det positiva, som i dagsläget känns svårt. Var sak har sin tid sägs det, börjar fundera på när jag ska ge mig själv en chans att få den tiden. Är bara jag själv som kan göra det, ta mig dit, jag och ingen annan.
 
Hoppas på samtal från veterinär i morgon, oron ligger som ett lock. Har hittat sår och skorpor lite överallt på prinsessan och hon är inte sig själv. Dock njuter hon när jag plockar i hennes päls, masserar hennes kropp, viskar goa saker i hennes öra.

Kom en Jack Russel och passerade hos oss, Håkan skulle släppa Kaili på baksidan men "glömde" stänga grinden. Kaili for ut och mot och på den lilla stackars killen (som sedan tidigare inte gillar andra hundar). Hennes sätt att hantera hunden gjorde mig så ledsen och vet att hon inte är sig själv ..... Håkan lyckades få tag på henne och Jack Russel´n verkade ha klarat sig bra. Ville inte stödja fullt på bakbenet men hoppas att det löste sig. Bad tusen miljoner gånger om ursäkt (skämdes så) och bad ägaren att återkomma om det var så att han hittade något på sin hund eller om de blev tvungna åka till veterinären med benet.
 
Hade en myskväll med Sarah i onsdags. Först sprang vi 5 km, handlade lite och sedan fixade Sarah till mat. Bakad potatis med skagenröra och en supergod sallad. Till efterätt:
Det här kan man äta jämt, tröttnar aldrig, mums gott!
Köpte ett par plantor av Håkans brors tjej, Ammy! Kolla här vad fin den blivit och tomaterna är supergoda. Stolt över att jag lyckats hålla liv i den hela vägen =)!
I helgen skall jag faktiskt fixa hemma. Putsa lite fönster, städa, baka och så jobba liiiiiite.
Ha en underbar fredag och helg!
 
Kram
//Gudrun

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-09-18 19:49:03

Många många Många kramar!

Svar: Tack
Alaskan Malamutes

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela