akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Mycket tid och fokus

Publicerad 2015-06-02 23:04:00 i Allmänt, Hundarna,

ligger just nu på träning. Kommit in i ett stimm så att säga. Har svårt att vara ifrån det ....
Innebär även hälsosammare matvanor, me like!
 
I fredags så var jag och tränade Tabata i 60 minuter, har aldrig kört eller tagit ut mig så hårt någonsin. Fick tom beröm av vår PT som körde lite extra med mig (för han insåg nog att jag inte bangar vid en tillsägelse ;))! Positiv förstärkning heter det visst ;);)! Dock så var det kanske inte så smart för i lördags sprang jag, Simon, Sarah och Håkan ett lopp som heter Hultsjörännet på 6,7km i kuperad terräng och behöver nog inte säga att jag var typ död, men ändå presterade min snabbaste tid ever på den distansen =)! Wohoooooo det går bra nu =)! Dock har jag Helen Flink att tacka för det tror jag för min luft tog helt slut på ett ställe och då sprang hon upp jämsides med Sarah och mig och sa till oss att komma igen, så då gjorde vi det =)!
En jättetrevlig tillställning och väl arrangerat var det så vi har bestämt att köra en repris till nästa år. Hoppas Linda vill köra det en gång till bara, alla pengar (startavgifter) går till välgörande ändamål, så man springer för en god sak på mer än ett sätt! Efter loppet satte vi oss i bilen och for hem för en picknick i  ..... köket! Vädret styrde lite denna dagen kan man säga.
 
På eftermiddagen/kvällen så samlades familjerna Dahl, Nilsson, Strömqvist för lite trevligt umgänge. Hampus grillade hemmagjorda Högrevshamburgare med egen syltat lök, hemmagjord dressing, krispad sallad, ugnstorkade tomater och hemmabakat hamburgebröd ..... mmmmmm gott var det och inget fuskande i matlagningen =)! Blev en hel del tid i SPA-badet för vissa och tror nog Saga-Li var den som badade mest =)!
Har även lagt min hand på vårat uterum, målat och pimpat det lite. Ser fram mot ljumma sommarkvällar här. Har dock lite målarjobb kvar och sedan ska vi hänga dit en TV också.
I söndags morse ville båda hundarna ut på morgonen och när jag skulle titta till dem så hittade jag dem såhär.
och det är i just de här ögonblicken som hjärtat smälter och man bara älskar dem så vansinnigt mycket så det gör ont <3
Nej nu väntar kudden och förhoppningsvis en god natts sömn!
 
Var rädda om Er för ingen vet vad morgondagen för med sig!
 
En extra stor tanke och en massa positiv energi går en fyrfoting till mötes från mig!
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela