akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

I vilken ände skall man börja?

Publicerad 2015-06-29 23:10:00 i Allmänt, Hundarna,

I torsdags förra veckan så firade jag lite. Har länge gått och väntat på ett besked och i torsdags föll det i god jord och jag kunde äntligen andas ut, fick tillbaks mitt liv! Lovar att återkomma till detta i ett eget inlägg såsmåningom, men just nu så njuter jag bara av det. Köpte ett grymt gott mosserande Rosévin, mmmmm, kommer nog bli en och annan flaska i sommar tror jag =)! Kan varmt rekommendera den då såklart!
Har köpt på mig ett knippe garn. Ska skingra tankar med detta tänkte jag. Blir en tröja till Saga-Li och en till Aston, givetvis får Saga-Li den blå o Aston den rosa ;)! Lite semesterpyssel framledes, kan gå åt =)!
Var gräsänka i lördags kväll och klockan blev sen o kom på att jag inte ätit något speciellt under dagen så behövde lite middag. Fördelen med att vara gräsänka ibland, man gör lite som man vill =)!
Jepp, slutade med fruktsallad och en STOR klick grädde, mums!
Förärade min man med en bukett, bara därför att! Den är så storslaget fin där den står! Fått njuta av den över en vecka nu!
Har  haft en skugga sista dagarna, hon heter Kaili! Denna lilla tjej mår inte så bra vilket oroar mig lite. Hon kommer in och "tankar" titt som tätt. Vill bli "hållen" om, smekt, kliad, ligga på mattes fötter ..... Dock tror jag att vissa saker beror på kortisonet. Vi har fått svar på sköldkörtelprovet och värdet var lågt. Även värdet som har med hjärnan att göra var lågt och dessa båda går då inte ihop enligt veterinären. Så nu har vi bestämt att fasa ut kortisonet och sedan ta ett nytt prov, för de kajko värdena som visade sig kan bero på kortisonet. Så för att helt kunna utesluta det eller se om det beror på det så måste kortisonet bort från hennes kropp. Ser inte fram mot detta dock men måste göras, måste komma till botten med detta, ta reda på varför det är som det är. Skrev till Kaili´s uppfödare, vill man ha en ilsken malamute med oförklarlig smärta i sin kropp, eller en tjock, loj, smärtfri, ledsen tjej! INGET AV DEM!
Jo o så har vi då Heikemannen <3! Han har varit lite lite halt ett tag, men inget speciellt så. Dock blev han galet halt efter röntgen i Jönköping. Gick över och så har det kommit och gått. Igår var han mer än galet halt och jag insåg att han inte skulle kunna ta sig till jobbet om vi inte gick i snigelfart. Tror att han i sina galna rusningar och glädjeskutt har sträckt till sig så nu har matte ordinerat totalvila och ökat på Canidrylet + backontracktäcke och handledskydd. Det går inte få in honom i bagagen (inte ens med godis) utan han åker i baksätet fram till hältan har lagt sig. Heike har när det gäller lyft väldigt stor kroppszon och jag fixar inte att ta honom själv. Så vi ska se som vi kan bygga en ramp till honom eller inköpa en trappstege med breda steg. Han har gått ned en hel del i vikt och oroar mig men med tanke på att han är mer stilla så tappar han muskelmassa och den väger (eller så försöker jag lura mig själv, jaja). Han har också varit galet kontaktsökande det sista och "tankar" med jämna mellanrum. Passar då på med att ge lite massage på ryggen, för han har blivit karpryggig det sista, and he like´s it! Han är med och delar dubbelsängen också sedan 1 vecka eller så. Han har aldrig velat ligga där men plötsligt hände det. Ligger så fint mellan Håkan och mig nere i fotändan, plutten! Sa till Håkan i går att jag har inte hjärta att köra ned honom. Tror faktiskt att hans kropp är i behov av närhet och mjukhet <3!
Har dragit igång med löpningen igen och går faktiskt över förväntan. Men nu ska jag lägga distanslöpningen  lite åt sidan och fokusera på intervall och styrka. Blir bra tror jag! En bild från sista passet, och jag är nöjd, brukar ligga på 6.10-6.30 så tummen upp för detta. Dock behöver jag orka detta tempo i 1 mil för att nå mitt satta mål till årsskiftet. Men omöjligt är det inte, och jag gillar ju att springa, rensar huvudet så skönt, och mår så gott efteråt =)!

I kväll så har jag städat ur hela husvagnen. Den är gammal vår skrutt, närmare bestämt 30 år, galet, den har hängt med i vått och torrt. Har bara en känsla av att den snart gjort sitt, men får kanske parkeras uppåt Åretrakterna på en tomt så småningom, för nu ska vi bara hitta en, that´s it!
 
Kram var rädda om Er och NJUT!
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela