akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Livet går sin gilla gång och tiden rusar på något alldeles förskräckligt

Publicerad 2015-12-17 06:20:00 i Allmänt, Hundarna,

och önskar i mångt och mycket att jag kunde bromsa den, bromsa den hårt, men livet går sin gilla gång, bara att gilla läget.
 
Vi får vår nya panna levererad i morgon =) och förhoppningsvis installerad måndag eller tisdag. Vi har fått ett sådant härligt och gott bemötande av CTC´s huvudkontor i Sverige, så all cread till dem!
Vad gäller doften då så blir vi dagligen påminda om det som inträffat, och påminda om vilken tur vi hade, och hur det kunde ha slutat. Doften ligger kvar, om än inte alls i den utsträckning som från start, men den är där. Så vi skall ta ett nytt snack med Ocab och se vad mer som finns att göra. Jag tror att enda sättet att få det helt fritt är att måla om utrymmet som pannan var i, det är där doften håller sig kvar. Dock ser saker ljusare ut och längtar efter att få ta en LÅNG härlig dusch, hihih, saknar det!
 
Vi har börjat vibba hos Pia på Pias Hundhälsa. Efter att varit utan BackOnTrack täckena så blev båda markant stelare (tycker jag då) så kollade med Pia om hon hade tid för oss. Så nu har vi gått varannan dag (med ett litet uppehåll över helgen) i 2 veckor och märker jätteskillnad på Heike i gång och smidighet. Kaili is the same/same men vet ju att det så får vara och hänger inte upp min tillvaro på det. Hon är pigg och glad fast hon inte är 100% och det är det absolut viktigaste. Håkan själv säger att det har varit en markant skillnad på hennes humör sedan en tid tillbaka (kommer igen om det i ett senare inlägg).
Heike trots att han bara är 9,5 år har sista tiden åldrats. Syns i hans ögon, märks lite på hörseln och i att han vilar/sover mer. Dock är han direkt med på notorna om vi ska hitta på något men ja, åldern börjar ta ut sin rätt. Vi har pratats vid en del han och jag det sista. Han har fått mig att förstå vissa saker, vet Ni tycker det låter spookey, men vi är i samförstånd med varandra. Kärleken till den här killen är över alla gränser <3!
Men som sagt, gör vad jag kan för dem båda, för att de skall få ha ett så bra liv som möjligt. Var ett tag sedan vi tränade och klickade men tar nya tag inom kort. Varit för mycket med branden och allt.
 
I morgon kommer Jocke hem för jul ledigheten, ska bli sååååå härligt att få hålla om min äldsta, var ett tag sedan sist <3!
 
Nästa vecka kommer jag att släppa en liten nyhet som har med mitt "vända blad i boken" och påbörja ett nytt kapitel att göra.
 
Önskar Er alla en fin dag!
 
KRAM
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela