akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Fortsättning följer

Publicerad 2015-12-04 07:11:48 i Hundarna,

Fortfarande inga kläder eller textilier. Varit utan i snart 2 veckor. Ringt o stött på men allt måste ha sin gilla gång. Tidigast onsdag nästa vecka kommer det. Allt är tvättat men skall strykas osv .... Dessutom så trodde de att det skulle räcka med kemtvätt men det gjorde det inte utan allt måste behandlas med ozon! Dessutom har vi uppdagat att även kläder o textilier i garderoberna måste behandlas (vi hoppades på att slippa det)!
Vår ventilation har rengjorts och nästa vecka ska huset ozonbehandlas! Blir nog bra med allt bara det blir klart!
 
Har sista dagarna haft djupa diskutioner med hundarna. Mycket närhet, kel, gos och omvårdnad <3! Har en tjej med överskottsenergi (Trots sina snart 7 år så är hon som ett barn) och en kille som blivit tröttare (Ålder tar ut sin rätt <3) Varandras raka motsatser men ändå ett radarpar. 
 
Kommer gå ned i tid på mitt jobb, har fått det klart nu! Så om jag får som jag vill o känner kommer jag jobba 80% där framledes men fylla den tiden med annat. Återkommer med det längre fram. Gudrun har vänt blad i boken o påbörjat ett nytt kapitel. Vad det kommer mynna ut i får framtiden utvisa!
 
Hur har ni det med julklapparna? Jag/vi/jag är i stort sett klara. Eller känner mig klar då vi vet vad vi ska inhandla och det är ett STORT pluss 😁
 
Take care big hugs!
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela