akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Yes we did it!

Publicerad 2015-05-07 18:58:00 i Allmänt, Hundarna,

Sarah och jag klarade oss igenom VårRuset i Växjö. Dessutom gick det otroligt lätt och var inte trött det minsta när jag sprang över mållinjen. Så nöjd med gårdagen då jag sprungit 1 gång sedan jul och dessutom varit sjuk till och ifrån sedan mars. Så tummen upp för detta då och nu kör vi, gårdagen var startskottet för ett fortsatt aktivt liv i vår. Vi hade även med oss Johanna men hon springer som värsta elitlöparen och slutade på en väldigt hedrande 32a plats, så imponerad och stolt över hennes bedrift. KUL!
 
 
 
Här regnar det för tillfället mest men tack vare hundarnas BackOnTrack regntäcken så spelar det absolut ingen roll. Ut i ur och skur och njuta av allt vackert. Dock så regnar det just nu blomblad från japanska körsbärsträd och andra sorter likaså så det njutbara är snabbt övergående.
 
Har blivit tillfrågad om jag vill vara mannekäng igen och har lovat kolla almanackan och se hur det ser ut. Var kul sist så är jag bara ledig så =)!
 
Håkan och jag har impulshandlat! Vi har köpt oss ett SPA-bad, oups ....... (och inget sådant där billigt, utan lite kvalitet hoppas vi) Fast jag har velat ha någon form av bad sedan fler år tillbaka på baksidan så när Håkan sa han var sugen så var ju jag inte sen att säga JAAAAAA! En investering för framtiden och jag längtar redan till att det blir - grader, gnistrande snö och stjärnklara kvällar. Kan ni se mig där i bubblet? Det kan iaf jag, hahaha! Ska försöka komma iväg och hämta det till nästa helg =)!
 
För övrigt, Heike fäller, Kaili lider av tristess (förstår henne) och jag jobbar på och Håkan än mer så tid finns inte till så mycket annat. Till helgen ska jag få vara kattvakt till härliga goa Nova bus <3 då husse o matte skall besöka en maine coon uppfödare och titta på en kompis till busan. Nova är verkligen i behov av en kompis och gör ont i hjärtat att det gick som det gjorde med allas vårt charmtroll Viggo, men var någon som behövde honom mer tydligen <3!
 
Har en spekulant på min trehjuling, så får se om de kommer från Dalarna och hämtar den till helgen eller om den får stå! Känns lite vemodigt, eller känns väldigt vemodigt, men saker blir inte som man tänkt och finns oftast en mening med det också!
Är min filosofi och har så varit sedan mamma hastigt försvann i våra liv för många år sedan <3
 
I helgen ska jag försöka vara lite aktiv, städa av huset, fixa o trixa i några rum, städa av altanen och kanske måla lite där. Vill få allt det där gjort för resen av våren och sommaren skall jag njuta i fulla drag av livet i största allmänhet.
 
Var rädda om ER och största kramen kommen här!
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela