akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Telefontid med veterinär Catarina

Publicerad 2015-05-23 23:13:40 i Allmänt, Hundarna, Träning,

hade jag igår gällande Kaili ..... vi behövde påfyllning i kortisonburken!
 
Min lilla prinsessa går upp i vikt till skillnad från Heike som går ned. De äter samma foder (Kaili får mindre) och motioneras likvärdigt (inte riktigt då prinsessan får lite extra motion i jämförelse med Heike) och tycker därför det är jättekonstigt. Först förklarar vi det med att det har med hennes Kortisonintag att göra men å andra sidan så borde det inte göra så stor skillnad pga den låga dos hon äter ..... Så säger hon det jag tidigare ifrågasatt hos andra veterinärer, vi ska inte ta ett sköldkörtelprov på henne. Oförklarlig viktuppgång i samband med oren gång kan vara en hormonrubbning ..... Mmmm sa jag då, dessutom har jag själv struma, då säger hon att sannolikheten är än större. Sådan matte sådan hund. Dock är det enligt henne väldigt ovanligt men nu inskrivet i journalerna och vid nästkommande besök så tar vi ett prov för att utesluta ....
 
Drog på mig ett "ryggskott" igår, så jädrans onödigt. Skulle lyfta en tung pärm på jobbet och gjorde definitivt inte som man skall så kände på vägen upp att det här går åt fanders. Mycket riktigt så gjorde det så också så nu är min gång allt annat än bra och planerad träning idag får jag helt enkelt hoppa över =(, men har hängt i dörren några gånger och stoppat i mig lite preparat så blir nog rätsida på detta också =)!
Såååå kompis du får nog köra själv några dagar :( men jag kommer igen starkare än någonsin!
 
Bläddrade i vår tidning idag och hittade detta

Har ingen aaaaaning om vem denna kvinnan är men tycker det var en fantastiskt bra idée =) ;)! Vem hade trott att sådant oväsentligt hamnar i den "lokala" tidningen =) hahaha!
 
Var uppe med tuppen idag och tog upp Sarah och Bettan och ställde färden mot Göteborg. Var dock lite skärrad över att behöva köra i Göteborg för är det något jag ogillar så är det just det, men Sarah hjälpte mig att assistera GPSen i telefonen. Hade jag kört efter vad den talande damen sa så hade vi hamnat i tjottahejti. Dock vet jag nu var jag ska parkera nästa gång, slapp helt köra in i knöliga centrala Göteborg och hamnar på gångavstånd från Nordstan. Siktet var inställt på en kattutställning  (för att se och lära)
 
och sedan gick ju Göteborgsvarvet och Johanna sprang så vi stod och hejade på henne vid 1,5 mil =)! Fick ett SMS från henne i kväll och hon var glad att vi stod där och hejade på henne, lite extra pepp med 6 km kvar. Hon är fantastiskt duktig och jag är mäkta imponerad över hur hon utvecklats sista halvåret och går fortare och fortare. Här kommer lite bilder från loppet så ni får en liten känsla för hur trevligt och härligt det var. Glada hejarop, mycket publik, glada löpare, underhållning mm.
 
Hon sprang förbi oss med oförskämt lätta steg, en riktig kämpe var hon!

Igår var vi i Östra Frölunda på Svenska Badrumsinredningar och hämtade hem vårat SPA-bad. Blev dock inte riktigt som vi tänkt. Blev det större karet för en liten struntsumma för de sålde så mycket av mellan storleken så de ville vi skulle ta det större för att rädda dem lite ..... Så nu har vi ett SPA bad på 2,3x2,3 och 7 platser. Ser fram mot vintern men först ska vi ha lite sommar tycker jag. Bred last blev det iaf .....
Sitter nu o lyssnar på mellofestivalen. Tycker personligen inte att man kan tävla i  musik men,men Men en sak är säker att Måns låt är bra, sticker ut, o sen är han rätt mysig att lägga ögonen på en stund. HIHIHIHI!
 
Nej nu är Gudrun trött, ute med Kaili i natt och sedan plingade klockan 0600 så har varit en lång men händelserik och trevlig dag.
 
KRAM
Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela