akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Föreläsning med Torkild Sköld, personligt ledarskap!

Publicerad 2015-03-25 06:33:00 i Allmänt,

Hade ingen förutfattad mening när jag satte mig i bilen mot Växjö och föreläsningen med Torkild. Hade bara hört gott om honom och när jag insåg att han var i mitt "närområde" fanns ingen tvekan. Bjöd med min älskade syster, fanns ju en möjlighet i att få träffas och umgås lite.
 
Han stod själv i dörren och tog emot oss. Var nog på sekunden in genom dörren, vi var lite tidsoptimister tror jag!
 
Torkild då, jo har man möjlighet att höra honom så kan jag med VÄRME rekommendera att lyssna på honom. Han är en sprudlande, livsenergisk, människa med båda fötterna på jorden. En stor fördel med Torkild är att han pratar direkt till dig, inte er eller ni utan DU =)! Han berättar utifrån sina egna erfarenheter och hans ord är inte lag och inte alltid rätt men han tror på det han gör, vilket är en stor bonus ;)!
 
Var mycket jag tog med mig från den kvällen men det viktigaste av allt. Jag själv är VD över mig och mitt liv, kan jag inte leda mig själv så kan man heller inte leda någon annan. Så börja med mig själv i egen hög person ;)! Jag lärde mig även att se skillnad på person och sak (vilket kommer hjälpa mig mycket i framtiden).
Vi fick 6 saker som han skickade med oss innan vi gick:
 
 
Jag köpte mig en gnällkeps, tog med den till jobbet! Tycker den passar att ha på mitt rum, har redan fått kommentarer ;)! Han säljer dem för 100kr, kostar honom 50kr, vinsten går oavkortat till Barncancerfonden!
Torkild har en hemsida www.torkildskold.se ! Sedan vill jag tillägga att han kommer till Sävsjö i SNAB´s regi den 17 september tror jag det var. Så missa inte det, jag kommer att möta honom igen, just där och då!
 
Tog en bild på Torkild men fick kommentaren, kan vi inte ta en bild ihop istället, så klart vi kunde! Tog ingen selfi blev en groupi ;)!
Var ute o sprang igår för första gången på typ 1,5 månad. Var nog inte så bra insåg jag efter 3 km när jag helt dog.... fast o andra sidan så har jag aldrig någonsin sprungit så fort så kanske inte så konstigt jag dog, tvärdog ... slutade med att jag fick gå och jogga om vartannat den sista km .... Var jag nöjd? Ja efter förutsättningarna som rådde så JA .....! Så blir att ta en tur på fredag igen, för nu skall kärringen igång på allvar ;)!
 
Var rädd om Er och stor KRAM!
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela