akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

En vecka av lycka och glädje .... del 2

Publicerad 2015-03-24 21:06:01 i Allmänt, Foto, Hundarna,

De två första dagarna så hade Sandra utbildning vilket i sin tur ledde till att vi fick klara oss själva. Så måndagen tog vi det allmänt lugnt på förmiddagen och fixade till lite gemensam lunch. Eftermiddagen så gick vi på "tur" Carina och jag med hundarna. Vi var nog borta i strax över 2 timmar och vi njöt i fulla drag. Tanken var från början att vi skulle packat ryggan med godsaker men vädret ville sig inte riktigt som vi tänkt oss så vi bara gick. Det är så storslagen natur uppe i trakterna kring Sulviken och jag njuter varje sekund jag får vara där och andas luften och skåda det vidsträckta vackra <3! Passerade ett ställe med brant lutning uppför på vägen tillbaka och jag tänkte tyst för mig själv att här är Lo marker varpå Carina utbrister, Gudrun titta uppåt här kan man nästan se en varg =), ja sa jag då eller en Lo =)!
 
Mycket umgänge med diskuterande om än det ena och än det andra, god mat och dryck, man behöver inte mycket mer än så, livet är enkelt.
Gottade ned mig i Maximus dagligen, mitt hjärta bankar hårt för honom <3 och blir lika glad varje gång jag får återse honom! Han ger så mycket av sig själv, utan att han egentligen vet om det tror jag. Han har en magnetisk kraft och ingen går obemärkt honom förbi!

Tisdagen var vi barnvakt åt en sprudlande glad Tova. Blev en dag med mycket mys och mycket promenerande. Denna dag var även solen med oss så på eftermiddagen blev det återigen en promenad på runda 2 timmar men denna gång på "planmark". Korsövägen bjöd på strålande sol från klarblå himmel, vackra vyer, barnvagnsrally med våra glada 4-bentingar. Lite bildkavalkad:
 
 
Älskar den här bilden. Frey hjäääälp hon tar mig, bäst jag gräver mig till Kina ;)! Love ya <3

På tal om 4-bentingarna ja, alltså jag är mäkta imponerad av dem. Har liksom aldrig varit en tillstymmelse till gruff dem emellan. De har liksom bara funnit varandra och accepterat varandra. Dock saknades Storm, Heike och han har en speciell relation (fråga mig inte varför), så skall försöka ta tillfälle i vår eller sensommaren och åka hem till Carina med Heike och låta våra pensionärer träffas <3!
 
Carina och jag hade fram till nu bott i huset men denna dag plockade vi iordning våra saker och flyttade in i Frost stugan. Så mysigt är det där och såg fram mot långa sköna timmar frampå natten med vild kommunikation oss emellan fram till dess att någon somnade ifrån den andra .....
Tisdag kväll åt vi som alltid god mat och sedan startade Michelle juicebaren. Jösses vad gott det går att göra av grönsaker blandat med frukt, mmmmmm! De mest konstiga kombinationerna slutar med en smakexplosion =)!Funderar på att själv införskaffa mig en juicecentrifug, vi får se, det är ju det där med utrymmen ..... Dock så blev juicedrickandet lite för mycket för Carinas mage och resten får ni räkna ut själva. Vi fick bli särbor resten av den veckan dessvärre. Men som tur är så är ju sådana historier ganska snabbt övergående.
 
Onsdagen var det dags för slädtur på eftermiddagen och som alltid så blir jag gråtfärdig när jag står där på släden tittande ut över de vita vidderna med solen från den blå himmeln. Önskar alla fick uppleva detta, detta fantastiska, som gör att jag i denna stund får gåshud över bara tanken, Life is good <3! Fick köra ett 4-spann med Idita, Ice, Timber och Tennessee! Timber med en arbetsmoral utöver det vanliga och där kommer de ha en fantastisk Leaddog med tiden. Alla i mitt span var fantastiskt duktiga men Timber stack ut så liten han är <3!
Bildkavalkad, enjoy!
 
Meeeeen hallå, de andra går, hur tänker du, vi måste ju meeeeeeed =) Gillar den här bilden skarpt, den är så talande!
 
Ice som sitter i släden tillhörde mitt spann för dagen, men plötsligt var han mer sugen på att åka släde än dra ;) Det mest komiska är att han hade hela fjället att röja runt på men när han tog sig fri så valde han att krypa upp i Sandras släde. Vi fick oss alla ett gott skratt <3!
En trogen följeslagare i släden har Sandra i lilla hjärtat Tova!
 
Talila, en go o gla kelsjuk tjej, i sin lilla galenhet =)!
 
Trym har ett otroligt vackert huvud, meeeeee like a lot! Han är en totalt vacker hund men hans huvud mmmmm
 
Michelle
 
Sandra
 
De två systrarna med var sitt enormt stort hjärta och en härlig inställning <33! För det mesta iklädda ett varmt härligt leende!
 
Del 3 kommer inom kort men kommer blogga om min kväll igår med Torkild Sköld!
 
Kram var rädda om Er och njut av livet!
 
//Gudrun

Kommentarer

Postat av: Michelle

Publicerad 2015-03-24 21:48:15

Är så glad att ha dig som vän Gudrun. Och det är alltid lika mysigt när ni är besök. <3

Postat av: Sandra

Publicerad 2015-03-25 00:57:33

ÅÅåå så mycket fina bilder! Och så härligt du skrivit =) Längtar tillbaka!

Kramar i massor från Sulviken!

Postat av: Carina

Publicerad 2015-03-25 22:06:32

Härligt att få se bilder från slädturen jag missade pga alla juicerna ;)
Men nästa år ska jag med!

Kraaaaam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela