akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Händer inte så mycket hos oss just nu ...

Publicerad 2015-06-14 22:42:00 i Allmänt, Hundarna,

Fick i fredags ett meddelande som gjorde ont i hjärtat. En härlig kille vid namn Tö fick somna in efter att hastigt insjuknat. Matte gjorde allt som stod i hennes makt, men Tö själv bad om att få slippa. Så matte gjorde det största man kan göra för honom och gick honom till mötes. En liten glädjespridare som man följt under 6 år. Första mötet var när vi hälsade på i Åre sommaren 2009 och alla tjejerna tog honom till sig. Han var med upp på Åreskutan och Tö och Akilles delade en snöhög där <3! Väl på plats så somnade Tö i en stenhög och Akilles likaså!
Så i fredags runt lunch så satte jag mig ute i gräset, tände ett ljust och var med dem alla i tanken en lång stund. Många minnen med honom har jag men har dem lite för mig själv <3
 
I fredags var det väldigt varmt så for ner till Sävsjö Zoo och köpte en balja för hundarna att svalka sig i. Fast ingen av dem var sugen på o kliva i den utan den användes friskt som vattenskål ....
Fick även titta till två härliga kissar, och jag njuter varje gång. Härligt goa båda två! Fixade till lite mat åt matte på kvällen då hon jobbade sent, hade ändå inget bättre för mig ;)!
Har kommit på Kaili att börja med "valp" fasoner. Snor Håkans strumpor och äter upp dem .... öhhhh ... fel där. Troligen för att jag dragit ned på hennes mat ytterligare vilket inte känns så bra men tvunget när hon bara går upp i vikt. Så får börja ge henne en morot lite här o då och fylla ut magen med för känns som man omöjligt kan dra på sig vikt av det, eller!? Heikes gång har plötsligt blivit bättre, ingen aning varför, eller vad som hänt/eller inte hänt, men gläds med det i nuet.
 
Blev själv sjuk i lördags och har haft influensaliknande symtom så helgen har bara passerat. Kan väl krasst konstatera att det inte var meningen jag skulle med till Umeå trots allt. Har fortfarande ont i halsen och liten temp så blir att hoppa träning några dagar till.
 
Midsommar skall vi vara hemma. Håkan ville iväg men har kommit fram till att det är lugnast att vara hemma och försöka få lite saker gjorda, and I am on! Automatiskt blir vi också kattvakt vilket i sin tur generar att vi har hundvakt till godo framledes, jeppjepp!
 
Semestern närmar sig med stormsteg och jag lääääänngtar dit, ofantligt mycket, mmmm de gör jag!
 
Nu skall jag nanna kudden och hoppas på att jag är tillräckligt pigg för att ta mig till jobbet i morgon.
 
Var rädd om Er för man vet inte vad morgondagen för med sig!
 
Stor varm kram!
 
//Gudrun
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela