akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Väderprognosen

Publicerad 2015-01-30 15:45:00 i Allmänt, Hundarna,

säger att det i Sävsjö skall snöa några dagar. Hoppas, hoppas!
 
Igår kväll gick vi till skogs, jag och gänget (Håkan inkluderat ;))! Så fantastiskt vackert och så var det en minusgrad eller två .... Plötsligt så kommer det massiva flingor vitt och så tittar jag på Håkan o frågar honom om det snöar eller om det faller från träden. Kommer från träden sa han, okej sa jag .... När vi kom ut ur skogen så fortsatte flingorna falla, det snöade =)=)=)! Dock tog det snabbt slut och har inte kommit något över natten heller men om man skall tro dem som säger sig kunna spå i detta så kommer det mer vita flingor i helgen =)=)=)!
 
Kommer ta fram släden i kväll om inte plogbilarna hinner lägga grus på vägen ut mot Femtinge. Den var så fin igår kväll, en fröjd för den som vill åka lite släde. Jag får ju inte åka då men gå bredvid och se dem dra släden en och en ett stycke är bättre än inget alls <3! Är det något jag saknar så är det faktiskt det, köra släde, eller köra hund överhuvudtaget .... gör ont i hjärtat mellan varven .... men jag har 2 härliga livskamrater i mina 4-bentingar sedan att saker inte blir som man tänkt, jaja, så är det!
 
Pratade med älskade pappa igår och förundras över hur lika vi är i vissa avseenden. Sa det till honom och så skrattade han lite o sa att jo så är det nog. Skall återkomma till vårt samtal en annan dag, längre fram i livet <3! Men kan säga såhär att även att livet är kantat av ledsamheter så gäller det att se guldkornen och vad som är bäst för stunden just där och då! Min största kärlek i livet, ja det är nog min högt älskade pappa <3!
 
Vad händer i helgen för övrigt då. Ja vi har bestämt oss för att renovera "stora" toaletten. Dock händer det inte så mycket på den fronten så nu tar vi tag i det handgripligen. Så stänger den, river ut den, och så blir vi tvingade att ta tag i det. Det svåra är planeringen av den och sedan ska det ju vara vägghängt idag och det vill vi inte ha så antingen så får vi köpa nya möbler o modifiera lite eller så får vi leta gamla skåp, renovera, måla och få till det. Ja vi får se. Vi har köpt oss en massagedusch iaf men den har inte dykt upp än så får väl se hur det blir med den saken ....
 
Nej nu skall jag slå ändan ned i soffan ett tag!
 
Var rädd om Er och njut av livet!
KRAAAAAMj
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela