akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Livskvaliteé =), de lux!

Publicerad 2015-01-27 19:40:00 i Allmänt, Hundarna,

 
Detta är ju så kul, baaaarnsligt roligt, tjoho vad det gick =)! Hoppas hoppas att snön ligger kvar för då skall jag ta en sväng med Saga-Li till helgen igen. Se om vi kan få farfar med oss och grilla oss en korv och lite varm choklad, mmmm! Älskar tiden med de här båda stjärnorna <3!
 
Hundarnas magar är dåliga igeeeeen :( och min brist på sömn är påtaglig ..... Fattar inte vad det är för skit de får i sig. Säger bara suck, suck, suck ...... Igår natt var jag ute o gick med Kaili i 20 min, och så hennes ständiga vankande av och till behöver jag säga att jag hade svårt att somna om. I natt har jag varit uppe och släppt ut Heike 5 ggr. sista gången orkade jag inte ta in honom igen utan han fick vara ute. Verkar som han tyckte det var ok för han bad inte om att få komma in igen.
 
I går föll snön hos oss. Först så var det små små flingor för att under eftermiddagen övergå i stora härliga flingor för att till kvällen övergå i snöblandat och idag så regnar det. Tycker kung Bore sköter sitt jobb dåligt, VI VILL HA VINTER! Gick sent en kvällspromenad och den tog vi såklart i skogen. Utmanade ödet lite och gick från stigen och det är storslaget i skogen med nyfallen snö och pannlampans sken, we like a lot! Hörde ett stort djur nära inpå oss. Låg förmodligen och sov när vi kom i närheten för man hörde klart och tydligt hur något tungt reste sig upp .... mäktigt om än lite skrämmande, hahaha!
 

Hyfsat djup snö så både hundarna och jag fick ett litet styrkepass, aldrig fel. Märks btw på Heike att vi har fått gå i snö för det innebär nämligen att han måste lyfta tassarna lite högre än vanligt och det gör nytta för hans artros <3 Så nu går han så fint igen och piggare i steget, härligt!
 
Håller på att snoka rätt på en Water Treadmill. Finns i Vetlanda och ska se om jag får kontakt med dem. Tydligen har de ett litet kar så måste få klart för mig om mina malamuter går i den ....
 
Utökat Heikes Canidryldos då hans höger fram inte funkar fullt ut. Se om vi kan få ordning på honom, troligen borde han vila istället meeeeenn han behöver promenaderna. Tror dessutom att han skulle krypa ur skinnet och förgås av sorg om han inte får följa med mig ut!
 
Har ett favoritprogram at the moment, kan inte slita mig från Master Chef Canada ..... hahaha men har jag börjat titta på något så följer jag det to the end ;)! Så over and out!
 
Var rädda om Er och glöm för all del inte att NJUTA av LIVET, för vi har det bara till låns!
 
KRAM
 
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela