akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Hurdana vi är ....

Publicerad 2015-01-28 17:21:00 i Allmänt,

Min äldsta son har en väldigt god vän som enligt honom är positiviteten personifierad. Hon råkar ut för mycket saker på sin väg men ser aldrig det negativa, hon slänger det i papperskorgen, tar sikte på något nytt och går vidare. Som hon själv skrivit på instagram "När mattan rycks undan får man lägga tillbaks den igen"!
Vet dock en som blev ledsen över att säsongen i Verbier inte blev riktigt som tänkt och att han saknar hennes sprudlande glada och positiva sätt att vara, men kommer fler tillfällen till "häng"!
 
Jag själv är i grund och botten en orolig lite negativ person. Oroas lätt över ..... absolut ingenting egentligen ..... o iom det så blir det till negativitet. Har också varit långtjurigheternas mästare i mina "unga" år, dock så ändrades allt detta väldigt radikalt när min mamma plötsligt rycktes bort från oss för en halv evighet sedan (närmare bestämt 24 år sedan ...., otroligt, hur överlevde man det ....?) Händer än idag att jag faller in i mönstret, men tar mig fort ur det, för vad hjälper det, jag gör varken mig själv eller någon annan lycklig över att vara sådan. Livet är för kort, man skall ta till vara på det efter bästa förmåga och NJUTA! Möt livet med ett leende så får man oftast ett leende tillbaks, och om inte, är det deras förlust =)!
 
Faktum är att man alltid har ett val att göra, och det gör man själv, ingen annan. Jag själv brukar för det mesta fråga mig om saker och ting är värda att lägga sin negativa energi på eller om man kan vända på det och göra något positivt av det eller helt enkelt ta tag i problemet lösa det och bli av med det. Hemma gnälls det en del periodvis (ingen nämnd ingen glömd) då är jag oftast rapp i munnen och så säger jag: - i stället för att gnälla, åtgärda själv och irritationsmomentet är borta. Hur svårt kan det egentligen vara ......
 
Nu är det ju så att även jag vet att man hamnar i svackor, hur positivt lagd man än må vara. Men själv tar jag mig ur dem snabbare och snabbare, för jag tränar på att hitta godbitarna istället för skräpet, if you al know what i meen <3<3<3!
 
Stor kram, ta Er en fantastisk kväll (för den skapar man själ) och NJUT!
 
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela