akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

När hjärtat svämmar över av kärlek

Publicerad 2015-02-09 17:55:00 i Allmänt, Hundarna,

och det riktigt kryper in under skinnet på en och tåren kommer så sakta i ögonvrån, en härlig känsla, samtidigt som verkligheten kommer ifatt och man får viska en massa viktiga saker i örat på den det gäller, för att man vill säkerställa att den förstår att kärleken växer sig starkare och starkare. Fast den det handlar om förstår utan ord, den känner allt det där <3!
 
Helgen har rusat på i ett raskt tempo. En tänkt resa till Växjö med Håkan´s bror blev inställd så vi fick en mysig hemmakväll istället. Vi fick sitta lite kattvakt åt Nova i fredags, en riktig mystjej är hon och man kan bara inte låta bli att tycka om detta lilla <3!
 
I lördags så körde Joakim sin första FWQ tävling och gick i Chamonix-Mont Blanc i Schweiz och fick en sådan positiv och härlig indikation på att han själv var superdupernöjd (utan att veta sin placering) med sitt åk då han hade åkt tänkt linje och stått alla hoppen. Värmde mitt hjärta så! Här kommer bilden på en glad kille i mål:
Denna bild och text räckte så långt!
 
Framåt kvällen så ringer min telefon och det var Jocke. Pulsen stiger alltid lite extra, för det är sällan, väldigt sällan vi hörs av på telefon. Så autopiloten slår till och oron kommer krypande ... fast sköt den snabbt ifrån mig och ringde upp honom. I andra ändan var en sprudlande glad son som var så nöjd med sitt åk för dagen. Det hade varit ca 60 deltagare och väldigt svår åkt vilket i sin tur ledde till många krascher. Sa till honom att vi var så glada för inlägget på instagram och att vi förstod redan där att han var nöjd. Så skattar han lite o säger --- Jag kom 2a --- Så vi glädjeskuttade lite hemma både Håkan och jag och gläds så med honom i detta. Han hade precis innan han ringde mig fått veta. Lilleman (som är en STOR man) behöver lite medgång och bekräftelse på att han fixar detta, och det har han verkligen fått nu, HÄRLIGT!
Här är han i ett av hoppen och fotografen till båda bilderna är Alexander Kling. En god vän till Jocke sedan gymnasietiden i Sollefteå! Tack Alexander för att du delar med dig!
 
Igår gick vi en lååååånng promenad jag och hundarna. Njöt av solen som sken och det allmänt härliga vädret. Var ett tag sedan den stora gula lampan lös nämligen ..... Dock är jag inte lika glad över solens strålar idag då det ser ut som våren gör sitt intåg minst 2 månader för tidigt. Åhhhhh jag förgås i just denna stund men finns inte så mycket att göra åt saken så gillar läget och njuter i alla fall. Firat vårens intåg med en löprunda på 4 km. Någonstans måste man ju börja, hehehe! Kaili fick göra mig sällskap, om än motvilligt men ändå ..... Ska ju springa VårRuset i Växjö 6 maj (glöm nu inte detta älskade syster <3) och sedan tjejmilen i Stockholm till hösten. Får väl se om det blir något yterliggare framöver, får tiden utvisa ....
 
Har en förkärlek till tulpaner och liljor och just nu är tulpantider så inhandlas mycket och många =)!
Så otroligt vacker blomma är det, me like a lot!
Nähä nu väntar damernas kombination så over and out!
Big hugs!
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela