akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Back on Track regntäcke beställt!

Publicerad 2014-09-25 22:04:00 i Hundarna,

Faktiskt har jag gjort det, ett till dem var, dyrt men värt sitt pris!
Dels så är jag jäkligt trött på blöta hundar och dels så känner jag att båda har glädje av Back on Track funktionen. Liksom winwin situation, jag slipper torka och de får lite gott till kroppen tack vare de keramiska trådarna som är i regntäcket. Har givetvis köpt det ofodrade, de skall ju inte få värmeslag på kuppen <3! Så nu väntar vi och sedan kan det regna bäst tusan det vill faktiskt ;)!
 
Arg på mig själv, varför hamnar klickern längst ned i lådan ibland och glöms bort. Det är ju så KUL! Kaili bjuder på hur mycket som helst och när hon inte får gensvar så blir hon frustrerad. Så man får verkligen vara med i svängarna. Heike prövar ju då mest det gamla vanliga och sedan så blir han trött på mig o lägger sig ned, eller sätter han sig bredvid mig o så voff, , , , voff, plutten! Men nu ligger den framme och tänker nog ta med den ut på promenaderna också, alltid kan man väl hitta på något.
 
Har mycket framöver att ta ställning till, funderar så det blir kaos, får nog sätta mig i lugn och ro o strukturera upp saker på ett papper och se vart det leder. + och - sidor är bra!
 
Kaili har lite för mycket energi över så ikväll tog vi o cyklade 5 km. Fick väl åka med i 100 meter kanske men hon gick fram större delen av turen och viktigt för mig. Har sagt det innan säger det igen, hon är ingen ensam draghund, hon behöver sällskap en trigger. Hon såg kor på håll igår och jädrans vad det gick så kunde man ha en ko framför hela träningspassen så vore det ju toppen, någon som vet om någon?!?!?!?! ;)!
 
Mina hundar är med mig på jobbet varje dag, ibland halvdag, ibland heldag! Heike har hittat sig en ny huvudkudde <3!
 
Var hos Nova idag en sväng. Ibland så blir det långa dagar för henne och jag tycker bara det är mysigt så går dit och förgyller min tillvaro lite. Hon verkligen älskar att vara ute på balkongen, iaf när jag är där, på balkongen alltså ;)!
 
 

Hon har vuxit och börjar likna en vanlig katt! Dock ser hon inte ut som en i ansiktet, börjar bli väldigt Main Coonisk, precis som det skall vara med andra ord!
 
Han även med att ta en fika hos Hampus o Johanna och de små! Tycker det är så mysigt med mina barnbarn och är lyckligt lottat som får uppleva detta. En liten busfia är Saga-Li och Aston är hur snäll och go som helst.
 
Nu skall jag kvällskissa hundarna och bädda ner mig. Sover i Sarah´s gamla rum, Håkan är sjuk och jag hinner faktiskt inte med det just nu så därför håller jag mig lite på avstånd. I morgon skall jag åka till Ikea och köpa oss en ny diskmaskin. Vår har havererat och jag kan bara inte vara utan.
 
Kram, natten och var rädda om Er!
 
//Gudrun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela