akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Hoppet är det sista som överger en

Publicerad 2014-11-28 14:59:00 i Allmänt, Hundarna,

och hoppas är det jag gör just nu när det gäller sessan. Hennes humör har iaf blivit bra mycket bättre sista dagen så vem vet. Kan vara tillfällighet ELLER inte ..... Igår tog jag min älskade familj inkl min far och åkte ut till Bulls Steakhouse i Vrigstad! Så trevligt och såååå GOTT! Alla njöt av det de fick till bordet, bra kock där, just då iaf! Jag, pappa och Joakim åt smörstekt abborre, Håkan åt lammfile, Simon ribs, Sarah, Hampus och Johanna åt entrecote och Saga-Li åt plättar! ALLA var supernöjda med maten så kommer bli fler tillfällen dit helt klart. Var så trevligt, älskar verkligen att ha mina <3 omkring mig, gör mig hel på något sätt!
Dock blev inte Joakim så glad när vi kom hem för prinsessan hade för första gången i sitt vuxna liv kissat inne. På Joakims skidbage, eller troligtvis bredvid men runnit. Dock så hade hans klädhög klarat sig som låg där också. Fick sådan ångest över att Kaili måste haft galen ångest över att ingen fanns hemma som kunde hjälpa henne och att hon tillslut bara var tvungen. Åhhhh tyckte så synd om henne :´(! Det är kortisonet som ställer till det, hon dricker ofantliga mängder och därmed så innebär det också att hon kissar som en tok. O jo, vi var ute precis innan vi åkte men dessvärre så hjälpte inte det ..... Ingen skada skedd dock bara att torka upp och tvätta av! När vi ändå är inne på ämnet så kan vi lika gärna ta bajset också ;)! För några veckor sedan köpte jag det dyraste fodret i min världshistoria till hundarna, Hills veterinärfoder för känsliga magar (kommer inte på vad det heter att the moment) (1000kr för 14 kg, GALET)! Trodde ärligt att jag nu skulle få bra magar och mindre bajs ..... eller hur, för sådant foder måste ju allt gå till hunden och inte så mycket komma ut .... eller INTE! Kaili har inte varit en mastodontbajsare direkt innan men nu plötsligt sedan nya fodrets intåg så blir det mycket. Heike har alltid bajsat mycket och gör det ännu, fast oftare, tycker jag då. Konsistensen då, tja som innan fast något mjukare .... Härligt samtalsämne eller hur? Fast mest en notering för min egen skull. Slutsasen av detta då, tja ärligt, vet inte, men tror att jag fullt ut går tillbaks till fodret jag hade innan, får liksom 2,5 säck mat för samma peng. Hade inget sagt om jag typ märkt någon skillnad, men så är inte fallet, eller iaf inte någon direkt positiv skillnad för de pengarna. Jag må vara dum, elak eller what so ever mot mina hundar som inte köper denna maten men någonstans går gränsen och som sagt hade jag sett någon skillnad i positiv bemärkelse, visst, meeeeen ...... Klockan 16.30 kör jag Jocke till tåget i Nässjö för avfärd Göteborg och måndag Verbier, Schweiz. Skär i mammahjärtat men gläds samtidigt med honom. Han lever ut sina drömmar, något som man själv borde! Får ta lärdom av mina barn och peppa, stötta och säga allt som oftast JAG ÄLSKAR ER och gör det NI vill i livet! Håkan och jag fick igår en så fantastiskt vacker blomma av Joakim! Kommer bild på den lite senare, ni måste bara få se den! Helgen blir en städhelg och häng med hundarna. Skall försöka få upp någon julstjärna och en och annan julljusstake i fönstren. BTW så är jag så härligt glad, i år har jag totalt nonchalerat alla som började pynta förra helgen. Jag är så härligt glad för JAG är sist på våran gata, och vem bryr sig, julen kommer tids nog iaf! Jag/vi längtar efter snön, när Kaili och jag var ute och gick i förrgår natt så snöade det. Vi blev barnsligt glada båda två så SNÄLLA kung Bore, ge mig/oss SNÖ! Kram var rädda om Er , för ingen vet vad morgondagen för med sig! KRAMKRAMKRAM Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela