akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Äntligen är vår baksida klar.

Publicerad 2014-05-27 13:02:00 i Hundarna,

Staketet fick sin sista omgång igår och det blev SÅÅÅÅÅÅ bra. Jag verkligen njöt i fulla drag när jag kunde ta bort långlinan och kättingen, bort, bort, bort! 2 fria själar som rumsterade omkring igår kväll, rus bus, vila, rus bus o vila. Heike hade nog valt att ligga kvar ute när vi gick och la oss men fick komma in. Åhhh det är så skönt, vi är så lättade och glada, tänk vad ett "litet" staket kan göra. Kommer bilder här så ni ser hur det varit från start och hur fantastiskt bra det blev, enjoy!
 

Längst ned på staketet har vi även satt en vajer, för att vara 100 100 om man så säger, åhhhh jag är så nöjd och glad. Hundarna också =)!
 
Inte många knop som blivit gjorda denna helgen, men hade redan innan bestämt mig för att vila, bara göra det jag hade lust med (därav staketbygget)! I lördags så åskade det och regnade. Fick två härliga besök, ett av Oskar och Isabell som hade med sig tårta, GOTT! Senare på eftermiddagen kom Hampus, Johanna och älskade hjärtat Saga-Li, blev att fika en ggr till, hihihi! Till lunch åt vi SILL och FÄRSKPOTATIS, alltså hur gott är inte det. Skulle kunna äta det jämt, nä men ofta, love it! På kvällen orkade vi inte fixa mat så blev hämtpizza ;)!
 
Igår gick vi en långpromenad och hundarna fick pröva nya pilatesbollen Peanut. Den var som jag förväntade mig och Heike gick duktigt på de och rullade den framförsig med mig som lite motstånd och Kaili likaså. De fick även en längre yta att gå på sidledes vilket innebär ett par steg extra. Hade dem även till att bara stå och jag "gungade" dem i frampartiet, så nu tutar och kör vi!
 
Studentpresent inhandlad och idag skall jag hämta hem skylten, spännande. Börjar dock känna mig lätt stressad över allt som skall göras till fredag nästa vecka, men en dag i taget.
 
Till helgen far vi till Utby för trevlig samvaro med Kaili´s uppfödare på Tornarsuk och lite valpköpare! Vi har inte bestämt riktigt när vi åker men skall vara där senast lördag morgon iaf!
 
KRAM
//Gudrun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela