akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

För tillfället är jag

Publicerad 2014-03-25 23:33:00 i Allmänt, Hundarna,

sådär arg så det tär på kropp och själ :( Jag har mycket som jag irriteras över och tro mig jag vet att det är meningslöst, men måste ta tag i vissa bitar och det så snart det går. Livet är en berg och dalbana, och jag brukar kunna peppa andra att se ljuset i tunneln, är dålig på att överföra det till mig själv dock. Har sista tiden varit duktig på att bara "stänga av", men nu går det bara inte längre. Inser själv att i mångt och mycket kan man själv vara orsak till "problem", men i detta fall har jag talat med kunnigt folk som ger mig rätt. Tagit på mig en för stor roll som jag ständigt blir lurad i och drar ett tungt lass som inte uppskattas. Saker och ting skulle kunna vara hur bra som helst och fungera hur bra som helst, men i detta fallet så går jag bet.
 
Livet är alldeles för kort för att man skall gå omkring och må skit, men någonstans måste en öppning komma som gör att man kan börja andas igen. Skall leta efter öppningen (eller kanske inte, för det brukar vara då de dyker upp), ta mig ur det hela och leva.
 
Har beställt Heike en ny sele. Har ju haft WGW-selen på honom nu under många år och känner att jag i alla lägen inte är i behov av den. Hur dumt det än låter så känns det faktiskt som att den inte bara är av godo. Så nu har jag köpt oss en sele som jag kan knäppa fast honom i både på bröstet och ryggen. Så vid stadspromenad kommer vi att vara "safe", och när vi är på skogspromenad eller tar oss en liten löparrunda (har han tidigare fått springa i dragselen) så får han ha den knäppt på ryggen. Behöver enbart förankringen fram när jag är ute och går med båda samtidigt, annars reder jag ut honom själv. Han är sååååå duktig på att gå i koppel, och Kaili är en fena på att gå i koppel, men annan hund, en katt eller något vilt ........
 
Åhhhh slog mig precis, sessan fyller snart år. Hela 5 år, vart har tiden tagit vägen, bara undrar?! Heike börjar närma sig sina 8 år men har några månader kvar dit.
 
Vi har ätit våfflor, var ju våffeldagen, och hos oss äter ALLA våfflor. Vi behöver festa till det både 2-benta och 4-benta ibland. Sämsta bildkvaliteten men Ni får hålla till godo med den ändå, våfflan ser ju i alla fall härlig ut =)!
 
 

Har varit hos Marita idag och fått mig en omgång på rygg och nacke. Hon gör nytta den tjejen, min smärta i skuldran har helt försvunnit sedan jag började gå till henne. Däremot så är min nacke galet spänd ännu och nu jobbar vi på att få bort det också. Kommer hålla på att gå till henne för det är värt varenda krona. Var en fantastiskt fin present mina barn gav mig på min 50-års dag, livskvalitet som alla borde ha tillgång till <3!
 
Nej go vänner, dags för kudden!
 
KRAM var rädda om Er!
//Gudrun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela