akillesmalamute.blogg.se

Om livet med polarhund, i vått och torrt, uppgång och nedgång, kärlek!

Plötsligt blev hon en Malamute <3

Publicerad 2014-07-02 12:56:00 i Allmänt,

Kaili har sedan liten varit tunn. Hon har varit väldigt tunn. Detta beror då på att aptiten aldrig infunnit sig. Hon har inte mått bra i sin kropp och såhär i efterhand så hade nog problemet varit löst om hon fått sig en kull med valpar, eller om matte hade varit smart och kastrerat henne från början. Det är alltid lätt att vara efterklok .... eller hur!?!?!? Inget fett = inget att bygga muskler på, det blir en ond cirkel. Spelar ju ingen roll hur mycket man tränar med någon som inte har några byggstenar att "bygga" med.
Iaf sedan kastreringen så har ju prinsessan gått upp i vikt, hon har tom blivit lite tjock, eller tjock. Detta är då galet ovant för mig att se, tror aldrig jag kan vänja mig om jag skall vara riktigt ärlig. Hon har även en päls just nu som gör att hon ser gigantisk ut, men under pälsen finns det hull, så går inte skylla det på pälsen, nä då. Hon har sedan kastreringen haft en väldig aptit till för 2 veckor sedan ca då jag öppnade en ny säck med foder. Plötsligt hoppar hon över ett och annat mål igen, ingen fara för hennes del, fast tycker det är skumt. Skrev till tillverkaren och frågade om de ändrat något i sin produkt, men de nekar. Hade nog inte lagt så stor vikt vid det i vanliga fall men iom att det började efter den nya säcken, så ja, man blir lite fundersam.
Min prinsessa har i alla fall just nu en kropp som en malamute och inte en huskey! Fast proportionen stämmer kanske inte riktigt ihop med hennes huvud men vi skall snart få bukt på detta. En liten välmusklad tik istället för en liten tjockis ;););)!
 
Dock har hennes gång blivit sämre igen och tycker nog att det flyttar på sig, från att varit höger bak till att bli vänster fram. Kanske dags för ett nytt borelia/ananplasma prov. Får se hur närmast dagarna utvecklar sig.
 
Helgen har jag tillbringat i Åsa (en liten sommaridyll på västkusten) tillsammans med min sida av familjen. For i fredags med min älskade pappa <3! Vi fick en massa kvalitetstid i bilen både på vägen dit och hem. Min käre far har fyllt 81 år och pigg som en lärka för sin ålder. Vi har inte gjort något speciellt, bara ätit gott och umgåtts. Älskar den här helgen på året. Inga krav, inga måsten, ingen jäkt, bara mys med syster yster och bror med familjer och så vår käre far, nice! Lite bilder från lördagens happening! Födelsedagsfirande med tårta, champagne, god mat och krabbfiske =)!
 
 
  Behöver nog inte säga att hundarna blev typ galna när jag kom hem. Omsesidig kärlek från oss alla till oss alla <3. Tog dem på en PW runt skrivargården och de hängde båda fint med, var en välbehövlig promenad efter dagar i stillhet med husse.
 
Semestern närmar sig och jag längtar, LÄNGTAR! Ska bli så skönt att få egentid med ledighet, gött mos!
 
Kram var rädda om Er och NJUT!
 
//Gudrun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Alaskan Malamutes

Är en "tjej" som bor i Småland med min familj och 1 Alaskan Malamute. Bloggen kommer till största del att handla om Kaili, vänner och vår vardag samt äventyr!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela